Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.06.2020 21:28 - Пети Елемент съм Нужен
Автор: lexparsy Категория: Поезия   
Прочетен: 1272 Коментари: 12 Гласове:
21

Последна промяна: 21.06.2020 21:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Без нужда стъпките ми следват
път свой, към никому ненужен.
нерадостен, нито пък тъжен,
към бряг, граничещ с мен" да седна.

Без нужда ще броя вълните,
чул  разказ, нужен на морето.
По облак ще чета в небето,
споде́лен  в нужди с ветровете.
В отразен свят на светлината,
ще сещам нужното му Слънце.
От стон на камък в пясък зрънце,
ще чуя нужди на Земята.

Без нужда да си пожелавам,
вживян в енигми Боготворни,
сред чет"ри Нужности природни,
в пета, в своя с Дух се осъзнавам.

Без нужди нечии да следвам,
с душевно свои съпричастен,
съм Дух могъщ, на Бог подвластен
войн, в рат страдащ, ,с Любов радван.
.

image
---
   Първият поздрав, който ми хрумна е Sade - Soldier Of Love

-------
    Не бе, не се правя на духовно мъдър, камо ли другиму поучителен! Просто съм във фаза да си записвам душевни спомени в стихотворна форма, защото съм разсеян и забравям... :-))
    А тези послестишни мисли, са от нужда за лични дневници, и не нуждавам никой да ги чете... :-)
   Метафората за "Нуждите на Боговете", отдавна ми е прикачена съзнанието, от една полушеговита теософска фраза от книга. Беше нещо от сорта че "Творческите и Разрушителни Начала, следват своите Нужди, с които трябва да се съобразяваш, колкото и да си могъщ и велик!".  Бих вметнал изНачалното Творческо, и  подражаващото го, докато го сквернк и руши.
   Аз пък си представих, че с приоритет са тези на Твореца, който изНачално има и Нужда да ги балансира (удовлетворява). И така се пораждат троичните изначални Нужди за проява на Мирозданието, заложени във всички философии, теософии, , а и религии... Тогава, хич не ми се иска да преча на някой с извода, че Творецът има повече от един изНачален Син, в проявите на Духа си... ! Защото Духът не може да твори Живот, и да се самоусъвършенства, без да се самоотрича!  А да не би това да е голямата тайна,  нжна на някой, който се възползва от нужната ни духовност, и подражано да я изопачава в канони и ритуали, служейки на нежелани нам Нужди?  Не знам бе!  Само се подсещам да се питам... :-))
   Не бързайте да ме изгаряте на кладата бе...! Не съм виновен, че си мисля, без да преча на нечии Нужди, подчиняващи останалите на своите, за да им служат,  както те на чужди! :-)))
   А ако избягаме без нужда по стъпките си някъде назад, и мълчано се вгледаме в Нуждите, които терзаят битието ни,  и от собственото ние его, и насилствено вменени ни..., ще се почувстваме неимоверно жалки и малки!
    А нуждите,  които да следваме достойно, участвайки в Творението, са изначално и природно прости и достъпни. За да бъдем и войни на Любовта, но и победители в битката си, за Нуждата от нея. Нужно е само да се възползваме от Дара на твореца да бъдем "петия елемент" на Еманациите Му! 





Гласувай:
21



1. tonsun - https://www.youtube.com/watch?v=1hQZuzEGDlU
21.06.2020 10:05
Да бъдеш воин не е просто въпрос на желание. То е по-скоро непрестанна борба, която продължава до сетния миг на живота ни. Никой не се е родил воин, както никой не се е родил обикновен човек. Ние изграждаме от себе си едното или другото.
В даден момент воинът е способен да прави много неща, които изобщо не е могъл да прави преди години. Самите тези неща не са се променили. Променила се е неговата представа за самия себе си.
Защото, Ние знаем какви сме но не знаем какви можем да бъдем!


И... Ако искаме да живеем в хармония с другите, понякога е нужно да изглеждаме не толкова умни, колкото сме всъщност.;)

цитирай
2. lexparsy - Благодаря ти за размислите Тонсън
21.06.2020 14:37
tonsun написа:
Да бъдеш воин не е просто въпрос на желание. То е по-скоро непрестанна борба, която продължава до сетния миг на живота ни. Никой не се е родил воин, както никой не се е родил обикновен човек. Ние изграждаме от себе си едното или другото.
В даден момент воинът е способен да прави много неща, които изобщо не е могъл да прави преди години. Самите тези неща не са се променили. Променила се е неговата представа за самия себе си.
Защото, Ние знаем какви сме но не знаем какви можем да бъдем!

   Така е, и всеки следва призванието си, без да е нужно да го упрекваме. Има войни, извоювайки своите и чужди права, но и сервилни, служейки но отстоявайки разбиранията си. А най важни си остават посредниците им в своя полза! :-)))
   Но все пак, на духовното бойно поле, всеки, и от рождение се налага да израства като войн, и да отстоява себе си...
  
tonsun написа:

И... Ако искаме да живеем в хармония с другите, понякога е нужно да изглеждаме не толкова умни, колкото сме всъщност.;)

   Много добър съвет, но не само в интелектуален аспект. Налага се да се приучим на търпимост и толерантност.
Но не трябва да се изпада в другата крайност... Като мене понякога... Усмихваш си се, добронамерено, възпитано и толерантно към простлтията, а тя те взема за наивник и тъпанар, и си прави сметка за коя си нужда да те ползва... Пак си мълчиш, но с иронична усмивка.. докато не те считат за съгласен и посягат към джоба ти..., и се наложи да се изкажеш.. —Дуаууу Уеббрррр Маггхуаууугфцшщ... - а те закючават — Този е луд... Луд е! - и тичат да разкажат и на други...

    Пак благодаря за споделянето Томсън. Извини за приказливостта, нопри мене вали дъжд, и ми напоява разни размисли. :-)))
цитирай
3. tonsun - https://www.youtube.com/watch?v=XKIq6-drP88
21.06.2020 16:20
А при мен е доста ветровито и из главата ми също вилнеят ветрове и гонят мислите ми насам-натам...
Замислих се за ... Петият елемент...
Четирите основни метафизични елементи, обясняващи материята според древните, винаги са звучали непълно. Затова винаги е имало търсене на пети елемент, който да запълни пукнатините, да обясни необяснимото и някак да придаде живот, движение на всичко около нас.
За да съкруши агресията на външното зло, човек първо трябва да се пребори със собствените си страхове и егоизъм.
И да активира всички позитивни чувства, творческа енергия, за да се възпламени, любовта да избухне и да помете демоните на разрушението.
Петият елемент е невидимата материя създаваща видима енергия около всички обекти на нашето възприятие.
Ние сме него и Той е нас....

Ами... Прощавай, Лекс! К'во да правя?!?
Ветрове! Вилнеят о вред...;)
Носят всякакви мисли!:))))))))))
цитирай
4. lexparsy - Много ветрове и дъждове са ни нужни, за продухване и изплакване на дълго нарочно притворените ни умове... :-)))
21.06.2020 20:10
tonsun написа:
А при мен е доста ветровито и из главата ми също вилнеят ветрове и гонят мислите ми насам-натам...
Замислих се за ... Петият елемент... 
Четирите основни метафизични елементи, обясняващи материята според древните, винаги са звучали непълно. Затова винаги е имало търсене на пети елемент, който да запълни пукнатините, да обясни необяснимото и някак да придаде живот, движение на всичко около нас.
За да съкруши агресията на външното зло, човек първо трябва да се пребори със собствените си страхове и егоизъм.
И да активира всички позитивни чувства, творческа енергия, за да се възпламени, любовта да избухне и да помете демоните на разрушението.
 Петият елемент е невидимата материя създаваща видима енергия около всички обекти на нашето възприятие.
Ние сме него и Той е нас....

Ами... Прощавай, Лекс! К'во да правя?!?
Ветрове! Вилнеят о вред...;)
 Носят всякакви мисли!:))))))))))

    И аз мисля така защото чрез еманациите на Четирите Елемента духът се проявява в осезаемият свят. Наименованията им са само метафори на близки до съзнанието ни стихии. Но душевното им осъзнаване е Петият Елемент, който е дарен на човека, и е негов символ.
   Бедата е, че тези които управляват Материята по подобие на Твореца, но без Душевност, искат да ни наложат превъзходството си, в цялостното проявление на Духа! Поради тази причина преследват и оскверняват духовното ни развитие, но и ни проповядват изопачени познания,  култови религии,  а чрез тях вменени и Нужди, чрез които да служим на цяла йерархия от интереси.
   Уфффф, пак трябваше да кажа много думи,  само като опит да си обясня стихчето,  и на себе си даже... :-)))  Защото Познанието се отличава от приученото Знание, по това че душевно имаме достъп до разбирането, а не чрез аналитични пермутации, които са превърнали науката ни удодобна някому демагогия...
    Явно днес метеорологията на ума ни е ветровита... :-)))
    Спокойна неделна вечер, и душевно слънчева седмица да имаш Тонсън!
цитирай
5. donchevav - https://www.youtube.com/watch?v=LvVRzfh_d1I
22.06.2020 17:08
Земя, огън, въздух и вода - четирите елемента, на които се крепи светът. Всеки сам по себе си е сила, стихия, неподвластна на човешката воля, можеща да те унищожи - или да те спаси. Всеки един не може без другите три, а четирите заедно не могат без любовта. Тя е обединителният център, ядрото, целта - и спасението. Нуждата от нея не е проста потребност, а висш смисъл на Сътворението.
Воинът на любовта е страж и пазител, но и проводник, съмишленик, тълкувател, сподвижник на нейното триумфално шествие по света. Най-голямата и най-нежната сила в света - това е любовта. Петият елемент.
Казах нежна сила и елемент - и се сетих за Мила Йовович:)
Поздравявам твоята дълбоко умъдрена и възвишена муза със саундтрак от емблематичния "Пети елемент" на Люк Бесон. Поздравления за смислената поезия! Благодаря и за клипа с Шаде - много подходящ!
Впрочем думата "нужда" тук сякаш има и друго значение - на бедност и нищност. И герой в тези стихове е може би не толкова чистият воински дух, колкото духът на "човека, положен сред нищността на нещата" /Ив. Бозуков:)
Поздрави, Лекс!
цитирай
6. lexparsy - https://youtube.com/watch?v=IwzUs1IMdyQ
22.06.2020 18:08
donchevav написа:
Земя, огън, въздух и вода - четирите елемента, на които се крепи светът. Всеки сам по себе си е сила, стихия, неподвластна на човешката воля, можеща да те унищожи - или да те спаси. Всеки един не може без другите три, а четирите заедно не могат без любовта. Тя е обединителният център, ядрото, целта - и спасението. Нуждата от нея не е проста потребност, а висш смисъл на Сътворението.
Воинът на любовта е страж и пазител, но и проводник, съмишленик, тълкувател, сподвижник на нейното триумфално шествие по света. Най-голямата и най-нежната сила в света - това е любовта. Петият елемент.
Казах нежна сила и елемент - и се сетих за Мила Йовович:)
Поздравявам твоята дълбоко умъдрена и възвишена муза със саундтрак от емблематичния "Пети елемент" на Люк Бесон. Поздравления за смислената поезия! Благодаря и за клипа с Шаде - много подходящ!
Впрочем думата "нужда" тук сякаш има и друго значение - на бедност и нищност. И герой в тези стихове е може би не толкова чистият воински дух, колкото духът на "човека, положен сред нищността на нещата" /Ив. Бозуков:)
Поздрави, Лекс!

   Колкото и да съм приказлив, не мога да добавя нищо към прекрасното твое разбиране на въодушевлението ми...
   Може би, освен че..., ако погледнем през очите на Петия Елемент, ще открием вселени от още безброй елементи на неговата красива проява... :-)
   И за добро настроение те поздравявам с "Vitas 7th Element".

П.П.  Подсетих се Приказливо... :-)  да си оправдая думичката "могъщ" за войнът на Любовта, притежаващ Петия Меч, който даже и самотно да споделя и опазва красотата на едно цвете, е част от непобедимо войнство, което..., уффф, спирам се,...,  за да каже извода! Че не трябва да се страхуваме да споделяме всичко позитивно и красиво от себе си. Защото То винаги е чуто и привлича себеподобното.  Както и обратното, което..., Абе всеки да си се сеща сам защо! :-))))

цитирай
7. missana - Непрестанно ни поднасяш свои оригинални поетични открития, Лекс:
23.06.2020 09:51
"Без нужда стъпките ми следват
път свой, към никому ненужен.
нерадостен, нито пък тъжен,
към бряг, граничещ с мен" да седна."

Поздравявам те с благодарност!
цитирай
8. elizabethborislavova - условия да си воин
23.06.2020 10:24
Войните трябва да отговарят на определени условия.
Съдии 7:5
И той, заведе людете при водата; и Господ каза на Гедеона: Всеки, който полочи с езика си от водата, както лочи куче, него да поставиш отделно, така и всеки, който се наведе на коленете си, за да пие.
Това са.
цитирай
9. vesever - Ами. . . . да. . има светове, в които ...
23.06.2020 11:13
Ами....да..има светове, в които освен познатите елементи има и по-невидими, и по-непознати....дори ако щеш, мога да пофилософствУвам, и Любовта бих причислила към тях. Защото уж е много позната на Земята, а всъщност се оказва, че никога не е достатъчно позната...
Е, това са мои размишления, дали съм права, не знам.

Поздрави и от мен, Лекси!
цитирай
10. lexparsy - Трудно се конкурира и твоята поетична "оригиналност" приятелю :-))
23.06.2020 12:37
missana написа:
Непрестанно ни поднасяш свои оригинални поетични открития, Лекс:
"Без нужда стъпките ми следват
път свой, към никому ненужен.
нерадостен, нито пък тъжен,
към бряг, граничещ с мен" да седна."

Поздравявам те с благодарност!

   Надявам се да я наречеме поетична душевна изразност... :-), а споделената оригиналност - дебат за размисъл...
   И аз те поздравявам, и съм благодарен да срещна мнението и одобрението ти.
цитирай
11. lexparsy - Оставила си на мене да си тълкувам цитата Елиза.. :-)
23.06.2020 13:03
elizabethborislavova написа:
условия да си воин
Войните трябва да отговарят на определени условия.
Съдии 7:5
И той, заведе людете при водата; и Господ каза на Гедеона: Всеки, който полочи с езика си от водата, както лочи куче, него да поставиш отделно, така и всеки, който се наведе на коленете си, за да пие.
Това са.

   Може би става на въпрос за това кои, и как Войнът на Любовта да спасява търсещите я.
   Да не забравяме, че цитатите от Библията са метафори и алегории, за проявление на Истината (водата) .  И когато я поднасяме, съдим за праведния по маниера, с който я консумира. Защото е казано и "не хвърляй бисерите на свинете...".
   Каноничните правила без разбиране, рано или късно или нарочно ни водят до заблуждение. Защото един изстрадал воин на любовта, може да лочи вода пясъка пустинята но да падне на колене и да пие с шепи от Словото на Истината!
   Благодаря ти за размислянето, и сподели ако не си съгласна!
цитирай
12. lexparsy - Разбираш правилно с естествената си душевност Веси :-)
23.06.2020 13:21
vesever написа:
Ами....да..има светове, в които освен познатите елементи има и по-невидими, и по-непознати....дори ако щеш, мога да пофилософствУвам, и Любовта бих причислила към тях. Защото уж е много позната на Земята, а всъщност се оказва, че никога не е достатъчно позната...
Е, това са мои размишления, дали съм права, не знам.

Поздрави и от мен, Лекси!

    Ако има нещо безкрайно това са красивите вселени,  които любовта и възнамереното и въображение могат да сътворят. А всеки елемент от тях е част и от Нея. :-))).
   Съгласих се с Вени като нарече петия елемент Любов, но той всъщност е нейната осъзнатост, която е дарена на човека, за разлика от другите създания, които боравят само с елементите на проявлението и!
   Ще припомня, че всеки има своя мисия във "вйнството"! Хе..., А твоята май е да даваш пример как да споделяме смело душевността си! -)
   Благодарим ти, и продължавай да го правиш Веси!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lexparsy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1364721
Постинги: 484
Коментари: 4222
Гласове: 7375