Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.07.2020 22:36 - Като детето в теб!
Автор: lexparsy Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1755 Коментари: 3 Гласове:
11

Последна промяна: 31.07.2020 10:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Слушам те и чувам теб" словесно 
да говориш в дълбините на очите ми.
Словата там преобразяват се
в музика, от теб" възпявана душевно.

Гледам те, и виждам теб" прекрасно 
да рисуваш световете на сърцето ми.
Красоти там пресътворяват се
в картини, от теб" рисувани вълшебно.

Чувствам те, и сещам теб" чудесно
да ликуваш висините на душата ми.
Ангели там превъплащават се
в детето в теб", мечтаещо небесно.

image
-------
   Днес пясъците ми имаха душевен мир, затова си отворих "Археометърът". Тази книга чета бавно и въодушевено, за да не пропусна правилното вникване в дълбочина на някоя мисъл.  
   А горните слова започнаг да си записвам за лични дневници, след взиране в  слънцето на заник, защото бях прочел:
   "...  Божественият Учител иска да оставят децата да отидат при него, затова той казва: “Небесното Царство е на тези, които приличат на. тях.” Да приличат на тях означава да слушат и чуват като тях.
   "...  Божественият Учител иска да оставят децата да отидат при него, затова той казва: “Небесното Царство е на тези, които приличат на. тях.” Да приличат на тях означава да слушат и чуват като тях.
  Детето притежава истинското разбиране, това на сърцето. То слуша, всичко, което се казва, но чува само това, което се вижда. Затова възпитателят трябва да живее така, както възпитава, а не просто да. образова, което е по-лошо отколкото да остави ученика в неведение. Единственото истинско училище е това на
Живота; и всички Университети, събрани заедно, не струват колкото най-скромния му урок.
   Малкият труженик учи в това училище при родителите си и с това. в сърцето си, той изпреварва всички класове на университетската фабрика. От седемте черни дара на Себе-Духа той има само последните два и това е така, защото той няма нищо лично, или има малко неща, с изключение на чувствата си, които са по-скоро блага на Съм, отколкото на Имам, и са единствените Истински.
   Но възпитанието не бива да се ограничава до знанието да живееш на Света, защото тогава това би било само умението да Изглеждаш, а не знанието да Бъдеш, което е истинското знание за Живота. Последното без първото изпълва с благоухания дълбините; първото без второто е бурканче с помада, ухаещо отгоре и вонящо отдолу...."

image



===========
   На който не му харесва детското ми стихче, поне ще усмихна със случката съпътстваща писането му.
   Тъкмо слънчево съм се вдетенил брат, и детските ми чувства се разтапят от радващи слуха ми словесни майни на български. Оказва се че познатите ми от вчера рибари софиянци прескачат оградата на хотела, с децата но без жените си, а майните са за персонала който е заключил портичката към плажа,... Защото те се оказали в гръцки затвор, а не в хотел!
   Вчера разказаха, че имало голямо разнообразие от риба между скалите, което установили с маски и шнорхели. Аз пък гласно се проклех, че си забравих днес моите.
   Докато се чудя защо се настаниха баш пред мене, понеже исках пак да се правя на шамандура, наистина взе да им кълве. На снимката пича току-що е откачил едно рибе почти педя.
image

   И тук стана весело, защото дочувам зад гърба ми как едно красиво момиче се провиква зад портичката.
— Търси се мъж по желание! -  при което аз се оглеждам но след явна незаинтересованост възгласът се повтаря!
    Понеже мислите ми текат бързо, се чудя дали е безопасно да се пласирам за мъж, но едновременно си припомням един стар виц за рибари. Контекста накратко му е, че старецът съветвал младия рибар, че за да му кълве трябва да бърка дълбоко в скъсания си джоб, и да преценява тежестите на плувката си. Но след като се е оказало че рибата става по-голяма, но пак не кълве,  старият го нахокал: —  Ами защо тогава си дошъл на риболов през почивните дни, а не седиш при жена си бе балък!?
   Оказва се обаче че мъжкият проблем е да се отвори бутилка вино без тирбушон, Аз смело се намесвам с въпроса дали е налично ножче за плодове, с остър връх.
   След като виното и ножчето са ми доставени, се чуват рибарските опасения, че може да им счупя бутилката, на което мъжкарското ми самочувствие отвръща, че са закъснели със съветничествата,  защото почти съм я отворил... :-)
   Без да пренебрегвам знаещите, но за безопасност на експериментаторите, ще отбележа, че ножчета се набива внимателно с резки удари, докато достатъчно от широката му част влезе в тапата. След това прихванато с кърпа внимателно и плавно се върти и издърпва заедно с тапата. При ронлива тапа става ужасната беля да си напълните виното с нея, затова направо се отказвайте.  Почиствате и набивате тапата в бутилката,  и си сипвате с цедка за всеки случай. ...:-)
   Поне си изстудих малко ръцете с леденото вино,  а рибарите го грабнаха, заедно съ ъс смъртоносно прободената, но цялата тапа, благодариха и прескочиха обратно оградата.
   И вчера не тръгна не тръгна  мохабета , а се надявах да ги питам какво ново из столицата... :-( Софиянци, какво да ги правиш!  Абе какви ги приказвам, нали и аз съм софиянец...! :-))))) 




Гласувай:
12



1. wonder - Ееи, браво! "Археометъ...
31.07.2020 11:51
Ееи, браво!
"Археометърът" на Сент Ив Д'Алвейдър си е чуден ключ към всички древни познания.
И духовен пътеводител в неземните селения. Голяма книга!
цитирай
2. lexparsy - Много съм благодарен на разбирането ти Дела
31.07.2020 12:25
wonder написа:
Ееи, браво!
"Археометърът" на Сент Ив Д'Алвейдър си е чуден ключ към всички древни познания.
И духовен пътеводител в неземните селения. Голяма книга!

Само ще припомня, че Истината никога не е дадено на готово знание, правило или закон, неподлежащ на развитие. Истината винаги те води към нови дълбочини за нейното разбиране. Истината е Принцип, Стремеж, Енигма... също като Любовта в детските очи!
Лелейй...,това изречение сам си го намислих, не е от книгата... :-)))) По-кратко казано, има книги които не можеш да кажеш, че просто си прочел!
Да де..., Ама за да я дочета трябва да престана да чета блог.бг, и да избягам с една въдица на някой самотен остров... Е..., ще си взема и няколко бутилки домашно вино, и задължително без тапи... :-)))))
Много ценя приятелското ти споделяне Дела. Продължавай все така да ни вдъхновяваш с изкуството на словото си!
цитирай
3. lexparsy - Аббе Апппостолоффф,
31.07.2020 13:30
   Сигурен съм, че имаш тефтерче мъдри мисли помагащи на хороСкопското ти призвание. И много от тях са на доказани алкохолици, луди, педерасти, шизофреници и са пеели много по-мръсни песни от "Калугер ме гони..." В изброеното съм бледо подобие, за да контактувам с компанията ти, но с имитация на мръсно съзнание мога да засрамя всички, във всяка селска кръчма брат..  Истина ти казвам!  Така че мога да ти измисля набор от оригинални коментари, за да не повтаряш едно и също стотици пъти, но да ми ги пускаш само по един на постинг... Сделка?
   А на Луупи (loop1),  който демоничният Шеф сКалЕбан (kaliban), Явно е назначил да ми прави биографично досие, ша му кажа че е много далече от истинските факти за сега. А ако пък изследва начинът ми на мислене, както се опитва... Аммм, като анализирам скоростта на неговата слуз, ще му се сторя като новата балистична руска ракета която му преминава между ушите над главата, и после ще си я пак същия само че телесно обезкосмен и радиационно пречистен...  :-)))) 

   А понежв демоничният Шеф на сКалЕбаните асоциира мислите ми, с "кашата" не Учителят Дънов, която май възпламенява лепкавия му Мрак... Ама представете си бе братя, че сте ме изгонили от Пъкъла, а на мене тука ми е много уютно да си пиша стихчета за любов, красота и дечица, и без да ви преча докато не ме вбесите... :-)))... Пак не става...! нямате толкова въображение! :-(

   А Ние, драги блогъри, Примирени читатели и анализатори на статистическите агенции, се чудим откъде имат данни за липсата на морал, и ширещите се и неконтролируеми беззаконие и корупция в България... Освен очевидният, но прикрит  от денонощно вменените Ви медии, Явен геноцид към всичко българско, друг източник им е Blog. bg!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lexparsy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1363505
Постинги: 484
Коментари: 4222
Гласове: 7375