Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.05.2019 09:57 - Контекста на ДемоноКратните ни „Свобода и Права“, предоставени ни...
Автор: lexparsy Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3803 Коментари: 24 Гласове:
13

Последна промяна: 08.05.2019 11:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   Инцидентното преживяване във софийската верига магазини „ДАР“ беше повода ми за постинга за „Свети Георги, тебе молим“. Честно...! Защото бях толкова скандализиран че си отложих ангажиментите, за да си намеря тишината!!!
   Моля не приемайте разказа ми като някакво лично оплакване на страдащий... Точно обратното. Разказа ми на „истинската история“ е алегория, абсолютно прилегнала като шаблон на контекста касаещ Свободата и Правата Ни! И Политически и Икономически и Верски даже...Че даже и правото Ни да се посмеем на олигофренизма, който ни обладава...
   Всеки ден като изляза, виждам подобни и по-страшни и по-реалистични „Филми“, пред които сценариите на телевизионните сериали бледнеят... Във гледането или във виждането Ни е проблема???
   Добре де, ще разкажа...

   На 5 май вечер, след изморителен ден, влизам в магазин за да си купя човешки най-необходимото... Но на касата, касиерката се скарва на клиента пред мене че не трябвало да слага кошницата си до касата, където вече са поне 15 една в друга... а да си я отнесе някъде си...
   Човека погледнах... беше в работни дрехи и... усмихнат... и каза: „А бе аз от години пазарувам в този магазин, но сега разбирам че не трябва така да си нося  кошничката до изхода?!!!“... А аз, понеже си ме знаете че имам странно чувство за хумор се репликирахме да се посмеем...
   Това обаче така ядоса въдворителката на ред в магазина, че ни изгледа като малки непослушни деца, изпиваща доброто ни настроение, само с поглед! А човека с усмивка взе всички кошници, и ги занесе на „предназначението им“...
   Не се поддадох на молбата да си купя пликче, защото казах че моето е на входа! Ползвам го отдавна и не искам да се окаже в утробата на някой кит :-)))

   Но... моето си пликче го нямаше!!!...
   И аз, и стотици други хора (както споделиха) си оставят на входа багажа...
   Защо ли се доверяват???...  Ами не само на толерантността и доверието на Хората пазаруващи, но и така вмененото ни Следене на всяко действие от Битието ни от КАМЕРИ.!
   Амммм.. това на управителя на „УНИВЕРСАЛНИЯ МАГАЗИН“ с прозвище ДАР, нямаше начин да обясня... Дойде  младо момиче, което демонстрира изразно своята незаинтересованост, даже докато си сортираше някакви плакати.
- Ама има ли камери за багажа? попитах тривиално.
- Да! – ми отвърна Управляващата, и ме нападна агресивно с обвинението че ТРЯБВАЛО БИЛО ДА СИ ЗАКЛЮЧА ПЛИКЧЕТО! А хората наоколо съчувстваха... Не знам на мене или на нея ... Небе, предполагам си мислеха че гледат Сапунка на телевизора си :-)))
- Тогава ще дойда утре да видя Кой ми взе пликчето – рекох най-търпимо, но след допълнителното агресивно обвинение че не съм си го опазил... напуснах и с нещо кат Уаугххххх :-)))

   На другия ден, баш на празника „Св. Георги“ отивам и викам „управителя“, но някакъв служител, много заинтересован искаше да ми реши проблема вместо него, преди да го извика. А дежурния управител като дойде отегчено ми заяви че „НЯМА КАМЕРИ ЗА БАГАЖА НА КЛИЕНТИТЕ!!! Защото магазина охранявал само неговите си стоки!“.
- Аммм, значи ако една учителка с 200 лв. пенсия открадне този картоф (беше ми наблизо) ще повикате полиция веднага... Нали? – рекох!
- Ама Вие защо ми повишавате тон, и се държите невъзпитано!?!?!? – рече управителя!
- Защото съм Свети Георгииии! – рекох. И напуснах магазина, пред усмихващата се телевизионно състрадателна публика...
   И се прибрах, и въпреки ангажиментите си, седнах и написах постинга си „Свети Георги, Тебе молим“... където стихчето ми отне само времето на клавиатурата, а хейтърите около час :-(((

   Но покрай натоварения си ден, реших че все пак трябва да има Решение някакво Демократично предоставено ни.  Но след няколко взаимни комуникации с „регионалния мениджър“, реших да го улесня с въпроса, който има отговор „САМО С ДВЕ БУКВИ ОТ АЗБУКАТА – ДА
или НЕ”. „ИМА ЛИ КАМЕРИ СЛЕДЯЩИ БАГАЖА И НА КЛИЕНТИТЕ???“
   И това се оказа голям проблем за миличкия „управител“, който цяла сутрин БИЛ РАЗСЛЕДВАЛ ПРОБЛЕМА!!! И вместо това ми обясняваше за моите ангажименти да следвам някакви си „ПРОЦЕДУРНИ ПРАВИЛА!“ И после разбира се спря да ми вдига телефона! Както многото приятели, които разбира се са ми длъжници, но и са ме обрали, докато знаят че сеъм толерантен и търпим!!!
   1000% съм сигурен че ако се обърна към „полицията“, цялата тази процедура по намирането отговор на простия ми въпрос, ще се усложни хилядократно!!!
   А пред Тях, и пред очите ви „Интелигентни“ и изобретателни клошари, цигани, емигранти, и каква ли не паплач, НО и изоставени от „държавата“ учители на децата Ви, с 200 лв. пенсия, се ровят всекидневно в Кофите за смет... А един мангал даже ще Ви се подиграва че „Ако днес не изкара половината пенсия на учителката на децата Ви“ не си е заслужил деня, пред чеветата, които да нахрани... за да се родят още... които да ви заявят демонстративно в автобуса пред овчите Ви погледи... цитирам: „ А бе българи!!! Добре че сме ние циганите да Ви чистим боклуците!!! Защото сте мързеливи!“ - край на цитата... А всички Българи се смеят... НА КАКВО... се чудя?

   Мога да Ви разкажа, а и сами да си припомните и свои случай, а даже и НАТРАПЕНИ ВИ ТЕЛЕВИЗИОННО, за да знаете, и се Примирите „ЧЕ Е ТАКА!“.
   Че Полицията даже Охранява само Властоимащите, но не и Вас!

   Та да се върнем на контекста Приятели!
   Мъничкото ОКО от върха на Пирамидата Ви следи!!! Даже и с Камери навсякъде! Всичко знае! Но няма полза Вие да Гледате, камо ли да Виждате!
   А аз, понеже си имам все още Човешки Очи, рентгенови, забелязващи всичко, и гледащи абстрактно, даже знам кой точно ми открадна пликчето с биричката и книгите, още докато влизах в магазина... :-))) Но това никой няма да заинтересува, нито „полицаите“, камо ли миличките „управители“ на „универсални магазини“...

   И така ми домъчня (както и на Вас) за хубавите стари малки магазинчета, на Хора от забранената ни вече СРЕДНА КЛАСА, правещи „бизнес“ като ни продават нужните ни стоки с усмивка и добро отношение. Които познаваме и даже четат мислите ни, какво ще ние нужно утре за да го доставят, и няма да ни гледат обвинително че не ни достигат 3 стотинки, които вчера си им оставил като „рестото“ си!!!

   Аз
Lex Parsy, който винаги съм се подигравал на тъй нареченото „помпане“ за да си на "Първа“ в този блог и „най четен“, каквато е мечтата на всеки ХЕЙТЪР...,  Сега Ви моля Помпидури... Напомпайте ме бееее, че Хората смислящи да се размислят!


П.П. Еййй чшшш, сещате ли се какво ще отговоря на коментари от сорта на „А бе не се ядосвай беее!“... „Такъв е живота!!!“, „Хабиш си нервите само, Това е положението!“... и хиляди Наподобяващи и Сценариите на Живота и Телевизора Ви... По скоро бих приел шамарче на някой приятел, който вместо да парадира че ме бил харесвал или „обичал“, с който да си изпия една биричка, която все някой ми разлива, или открадва... :-))))

П. П. П. П. П. П. П. П. П. П. П. П. П. П. П. П.
Предначертано Предсказани оПравдания на уПравителя, Прогнозирано Предосмислени че Преднамерено ще Предизвикат с Празнодумието си Примирението и Покаянието ми, че Провокирам Простотията Проникновила Пошлостта на Помислите ни...
Ууффф, изгубиг си мисълта :-)))
Така написах, защото изпратих постинга си до управата на магазини ДАР. С надеждата някой управител, да има интелигентния подход да даде един прост отговор с Да или Не...
Ами за да може, поне аз, че и Вие, да имаме основа някаква, даже за някакви по нататъшни логически заключения :-)







Гласувай:
15



1. lexparsy - И безплатно ще кажа на собственика на магазините ДАР, Защо всъщност няма служител в магазина им, който да прибира кошниците на клиентите...
08.05.2019 10:26
УВОЛНИХ ГО, без той да знае! :-) Верно Ви казвам! Но не като „царя ни“ :-)))
Добре де ще разкажа на „управител“, който още не е уволнен :-)
В същия магазин след като съм си купил дробчета в пликче, което аха да се разпадне, и съм си сложил в кошничка, защото пликчето ми е на „охранявания“ изход на магазина, и докато се наслаждавам на убежденията на красиво момиче... Ами...че трябва да си купя от новите „безвредни“ цигари с „безплатно устройство“ :-)...
Та... идва един служител и ми казва – „Господине, може ли да си вземете нещата от кошничката...!“
- О да, разбира се! - казвам... А той взема кошничката ми, и я прибира... А аз си слагам дробчетата в друга... Но докато приятно си разговарям с „промотителката“ на цигари. същия служител идва брат... и настоятелно и обвинително ми обяснява пак че трябва да си взема дробчетата от кошничката, защото да я прибере...
Уяугхххх... Нали се сещате че и красивото момиче и целия магазин чу какво му отвърнах на „служителя“... И последната ми реплика беше „Ако някой те е назначил Тук, АЗ ТЕ УВОЛНЯВАМ“ :-))))))))) И не го видях този пич повече... нито пък някой да прибира и подрежда кошничките в магазините ДАР!!! :-)))
цитирай
2. missana - Говориш на наболели тема в разказа си, Лекс.
08.05.2019 12:55
И слава богу, че от време на време се намира някой да влезе в ролята на Свети Георги и да им натакова задниците с копието си на тези гьонсурати. То и аз имам оплакване, но от веригата БИЛА. Където направят ремонт винаги става двойно по-лошо. Пример - БИЛА в подлеза на СУ. По-рано имаше 2 дълги маси до изхода, където на излизане да си поставиш пликовете и да прехвърлиш от количката в тях покупките. Сега оставили едно съвсем невзрачно местенце и хората се бутат като безумни, борейки се за периметър. Да не говорим, че направиха ново разпределение на секциите в магазина, така че и Господ да не може да се ориентира къде какво има. Няма и консултанти, които да те упътят за по-добра ориентация. Изобщо хаос и безумие. А преобладаващата част от продуктите са с палмово масло. Изобщо драма на ента степен. На всичкото отгоре плащаш за зеленчуци и плодове и то скъпо и прескъпо, при условие, че повечето от тях са развалени и негодни за употреба. Те това ни е халът! Както казва един приятел: " В НРБ бяхме на ръба. А сега сме РБ - значи само ръбът е останал!"
цитирай
3. lexparsy - Благодаря ти за споделеното разбиране Младен!
08.05.2019 14:31
И аз още да споделя...
От много години мразя да пазарувам в супермаркети. Като че ми изпиват енергията докато контактувам с андроидни продавачи, и тем подобни хаотиращи се клиенти :-)))
Спомних си че още преди 15 години пред МЕТРО викам на жена ми: - На ти 200 лева за пазар за седмицата, само не ме карай да влизам там, защото ще ми струва повече, а трябва да си пестя енергията за работния ден...
Аммм, май така и не ме разбра, но се разсърди че не искам да съм сучастник :-)))
А и „Била“ са си същата работа... Само да ги оправдая че имат „собствено производство“, което е по-близко до добрата храна, от останалите...
И пак не осъзнавам... А бе какви са тези „управители“???????
Наоколо има поне три от веригите „Универсални“, а те не могат да накарат клиентите да предпочетат Тяхната верига. Че даже ги гонят и обиждат!
А някой ако отвори малко магазинче, само за стоки за приятели, на които се усмихва, ще го фалират веднага :-)))
цитирай
4. zaw12929 - ФАКТ: Полицията даже Охранява само ...
08.05.2019 16:08
ФАКТ: Полицията даже Охранява само Властоимащите, но не и Вас!
цитирай
5. get - Заслепен от науката, отново съм в ...
08.05.2019 16:17
Заслепен от науката, отново съм в бяг,
Заслепен от науката... къде ми е мястото?
Това, което ни очаква в бъдеще тъкмо сега започва,

Заслепен от науката, отново съм в бяг!
Тревожа се за света, в който живеем,
Разтревожен съм от целия този безпорядък.
Чудя се на всички лъжи, които прочитам,
Чудя се накъде ни води тази лудост...

Това ли е пътят, който не води никъде?

Или някой ни води нанякъде?
Не вярвам, че сме тук без причина,

...
Не съм просто средство, не ме използвай!
Това, което ни очаква в бъдеще тъкмо сега започва,
Заслепен от науката, отново съм в бяг!
Това, което ни очаква в бъдеще тъкмо сега започва,
Заслепен от науката, отново съм в бяг!

- Foreigner "Blinded by Science"
цитирай
6. nedovolen - Споменатите и не вериги са само едно ...
08.05.2019 16:18
Споменатите и не вериги са само едно от пипалцата на октопода, наречен геноцид.
Аз лично прибягвам до тях за някоя "тенекийка" и то ако не ми трябва за сериозна механическа работа.
:)))
цитирай
7. get - ФАКТ: Полицията даже Охранява само ...
08.05.2019 16:18
zaw12929 написа:
ФАКТ: Полицията даже Охранява само Властоимащите, но не и Вас!


- Това както бе преди - така е и сега! ... промяната в наименованието - не променя същностното!
цитирай
8. apostapostoloff - Писах ти, но ти триеш коментара ми. Не те е срам!
08.05.2019 16:46
Дадох ти точната рецепта: бой му е майката. Бий ги, ама яко! Така че да им скъсаш гъзовете! Та после да им шият дирниците в “Пирогов“.

Това не са хора, това са българи и те само от бой разбират. Хвърли им един як кютек, па да видиш как ще те уважават. Тъй де, бий, за да те уважават. Боят иде от Рая!
цитирай
9. lexparsy - Благодаря за коментарите със съпричастност и мнения!
08.05.2019 16:59
Довечера ще съм на компютъра с клавиатура, а да отговоря обстойно.
А сега помагам на една пенсионирана учителка (чиито книги бяха в пликчето), която ми се накара, освен че закъснях, но и за запетайките и пълния член... защото съпричастно прочете...
Добре че не ме наказа в ъгъла... имаме си друга работа... :-)))))

П. поправените гршки бяха на смартфона и изцапаните ми пръсти :-)
цитирай
10. krumbelosvet - Достойно ест
08.05.2019 20:28
за в. Стършел, сивия поток преди 10-ти.
цитирай
11. lexparsy - Добра вечер! Пак благодаря за коментарите и търпимостта и доброто отношение на Приятелите на смислянето ми!
08.05.2019 22:04
Само ще отбележа, че за разлика от спонтанното ми стихче „Женската, обичаната същност“, което се превърна в „социално-психологически“ експеримент, този постинг си е нарочен за такъв!
Аммм, премислям какво „важно“ да споделя по-напред....
Ами това, че тази опция ДЕМОНСТРИРАНА за „Правата“ Ни да споделим в „представителните“ ни сайтове, парадиращи за Демокрацията ни, където да изкажем мнението си, че някой да се ангажира... Е АБСОЛЮТНО ФИКТИВНА!!!!
Да не би да си мислите че Магазини ДАР ще отговорят адекватно и ангажирано на въпроса ми елементарен... с две букви от азбуката.... ДА или НЕ...
Не мисля че ще се случи! Сериозно Ви казвам.
Прогнозирам два варианта:
1. Да ми се отговори роботизирано, като от „служителите“, с които няма надежда да се проведе Човешки разговор. И извода е... че и на върха на „пирамидата“ седи ОКО нечие.. чуждо...и
2. МЪЛЧАНИЕ... дълбоко и тъмно, като бездната в която преживяваме, с единствена радост на фойерверките и само страдайки от конфетите, които са ни „изцапали“ :-)))

Аз преди 15 г. това го разбрах...
Когато трябваше да си кача децата на автобуса, на заледената спирка, а шофьора отваряше и затваряше вратата, и освен това тръгваше и спираше тестващ реакциите ми за НамСъхранение. А като отидох до шофьорската кабина, там се возеше жена до него... а той извади нож пред ... щях да кажа „пътници“.. ОВЦЕТЕ.. и ме заплаши...
Добре де!!! Аз подадох оплакване в „САЙТА“ ДемоноКратичен на Градки Транспорт...
Резултата беше точка 2 от опциите, които цитирах...
МЪЛЧАНИЕ...
А бе Апостол Апостолов.... знаеш ли как се замислям над твоето „предложение“ брат !!! :-))))
Но аз имам по-големи ШАМАРИ...
ДУМИТЕ!!!
цитирай
12. lexparsy - Благодаря ти за потвърдената констатация!
08.05.2019 22:27
zaw12929 написа:
ФАКТ: Полицията даже Охранява само Властоимащите, но не и Вас!

Аз написах няколко, в мой стил саркастични, но и със снимков материал „Намеци“ уж скандализиращи "обществото" ни. С какво спомага полицията, за Правата ни?!?!?!
С резултат... МЪЛЧАНИЕ...изгодно, изчакващо въздействието на устройствата зомбиращи ни... като телевизора ни!
цитирай
13. lexparsy - Голяма благодарност за превода, но и за разбиращите контекста на писанието ми изказвам Гет!
08.05.2019 23:01
Тази песен пуснах първоинстинктивно като послание...
Споделям първословесно...
Понеже наближава 24 май... празника на Писмеността и Познанието Българско...
Аз се се тих за опозицията на песента, която пеехме с Истинска Вяра, даже по времето на „социализма“ Ни...
Напред... Науката е Слънце,
което във душите греййй!!!
Аммм, май тогава даже разбирахме за какво става на Дума брат...

Днес бях при една Учителка на 82 години, с която комуникацията ми беше като мехлем за душата... въпреки търпимостта към завърналата и детска същност, и комуникацията и с най близкото и същество... едно кученце...
Тази жена, освен че прочете, и ме насмете за допуснатите грешки, хареса песента... и ти и направи услуга да я преведеш...
Тя знае френски, но и преподава уроци на ученици до 8 клас...
По какво ли???? По всичко!!!!! Литература, физика, химия, математика... да не изреждам...
И взема на урок по... чек да посъзнаешшшш... 5 лева!
А аз тъкмо ядосано да и се скарам брат... кученцето и така ме налайка омразнически , че се отказах, и затраях послушно :-)))
А кат помълчах, че да обясни... каза че учителките, които преподават брат.... сами дават уроци на учениците си.. и не може да им е „конкуренция“, защото Те им пишели Оценките... Понимаш???
А тя се занимава с такива... изостанали и психически увредени, защото това и било „призванието“, 5 лева им вземала, само да не ги „обиди“...
Просто няма как да кажа с какво се обогатих, контактувайки с тази жена на 82...
Просто някой църковен проповедник може само са и подражава...
цитирай
14. lexparsy - Ами и аз така Недоволен :-)
09.05.2019 06:57
nedovolen написа:
Споменатите и не вериги са само едно от пипалцата на октопода, наречен геноцид.
Аз лично прибягвам до тях за някоя "тенекийка" и то ако не ми трябва за сериозна механическа работа.
:)))

А бе нямам обяснение, как служителите там, от нормални хора, само от правилата за спазване се превръщат в някакви андроиди, с които не е възможно да проведеш адекватен човешки разговор даже...
Във всички офиси на мобилните оператори с конкурс ги подбират по олигофренизъм :-))) И даже „услугите“ да се обадиш, за да провериш нещо за личния ти телефон превръщат в 15 минутно разследване, все едно си в полицията, и те разпитват за лични данни, преднамерено обвинен вече, че не си ти, а си си откраднал телефона, и си евентуален терорист :-)))
Ами сещай се за целта... Ни сме им Продукт, който трябва повече мляко да даде и вълна да острижат...
А в мусюто Бриколаж, бях скандализиран че за опцията „отрязване“ се взема „такса“ на „БРОЙКА“, независимо дали дължината е 2 метра или 2 сантиметра... Защото аз си взех летвички, и като отидох да ми ги нарежат по размерите ми струваш повече и от самите тях заедно с триончето... :-))))
цитирай
15. lexparsy - Не можах да схвана контекста на репликата ти Красимир...
09.05.2019 08:03
krumbelosvet написа:
Достойно ест
за в. Стършел, сивия поток преди 10-ти.

Но я приемам като смислящо позитивна. И даже се разсмях, като се сетих че Апостол, щял да се бил оплакал на в Стършел, че съм нарушавал конституционните права да ме обижда и да му се четат простотиите :-))))
цитирай
16. lexparsy - А, бе Апостоле... много ме е срам, че още търпя коментарите ти, след като вече съм декларирал „конституционното си Право“, да те трия :-)))
09.05.2019 08:03
apostapostoloff написа:
Писах ти, но ти триеш коментара ми. Не те е срам!
Дадох ти точната рецепта: бой му е майката. Бий ги, ама яко! Така че да им скъсаш гъзовете! Та после да им шият дирниците в “Пирогов“.

Това не са хора, това са българи и те само от бой разбират. Хвърли им един як кютек, па да видиш как ще те уважават. Тъй де, бий, за да те уважават. Боят иде от Рая!

Пускам този твой коментар за да се посмеем и размислим...
Твоя метод за решаване на „проблема“ с „Як Кютек“ вече съм го пробвал :-)))
Та именно за това е Полицията, след този акт да арестува Тебе, а не мангала или наглеца, или този, който вече те е заплашил, и обидил и унизил и нападнал даже за да се защитиш...
Ами мога да разкажа хиляди случаи... Но се замислих пак за посланието ми...
ЧЕ СМЕ ОВЦЕ!!!
Защо ли? Ами защото освен че Полицията няма да те защити, но и всички около тебе гледат неадекватно, или все едно „Шоуто на ...“, а бе много са да ги изреждам... :-))) И се оказва че с АГРЕСИВНИЯ СУБЕКТА са привикнали в живота си, а ТИ ги притесняваш като протестираш... камо ли да го напердашиш както Съветваш!!!

Добре де ще разкажа...
Ходя си по улицата, водейки важен за мене разговор по телефона, и прескачайки едни конски фъшкии, правя път на полицейската кола, която подминава каруцата на мангалите, правейки обстоен тараж на кофите... И явно „Въдворителите на ред“ не са заинтересовани нито от лайната, нито от неправилно „паркиралата“ каруца. Това аз само фиксирам защото разговора ми е важен...
Но... от бандата клошарска един мангал решава че точно Аз съм му жертвата, идва и ми препречва пътя с думите – Може ли да ви помоля нещо „господине“?... Аз го заобикалям, с простата реплика – „Не може беее!“- Ами, защото е очевидно.. говоря по телефона! Но чувам зад гърба си нещо отнасящо се за майка ми... А репликата ми, пак докато говоря по телефона, е нещо от сорта че „моята майка няма да му допадне ако я срещне...“ :-)))
И това се слуша от събеседника ми, който знае че съм възпитан човек...И аз исках да го потвърдя, за да свърши някаква полезна работа за деня...
Но... Мангала тръгва след мене с призива да ме бил Бил (както ти Апостоле проповядваш), защото съм го бил Обидил, отказвайки да разговарям с „Агрсивната“ му натура (каквато е и твоята Апостоле) ...
Лелеййййй... полицейската кола беше отминала брат...надалече беше вече... Иначе трябваше цяла седмица да давам показания и да ми пишат или поправят досието...
Те в полицейското нямат компютър! Трябва да пишеш показания в троен екземпляр с .... познай.. Индиго... Ама ИСТИНА ти казвам бе човеко...
А събеседника ми по телефона... ами просто каза че аз съм Агресивен човек... Никаква работа не свършихме...
А аз си купих биричка, с надеждата че няма пак да ми я откраднат, или да някой да ми я разлее... :-()()()
цитирай
17. lexparsy - „Мразя тези магазини... защото тъкмо когато си мисля че съм щастлива, разбирам без колко много неща не съм била могла да живея!“
09.05.2019 09:26
Това е реплика на Димана Гуляшка! Ако не се сещате, ще уточня че е дъщеря на Андрей Гуляшки син. А брат и се казва Андрей и е много добър майстор Ковач...
Сетих се защото преди години бяхме семейни приятели а Димана държеше с мъжа си едно кафе-галерия в квартал Бояна, където аз се отбивах след“ работно време“...
Там влизаха само правилните хора, защото Димана по странен начин гонеше малоумните само с поглед :-)))
А аз сядах и се престорвах на оплаквателен от живота, докат‘ си пия биричката, а тя че много ме мрази за това... Скандално за околните... Но вътрешно си умирахме от смях :-))) Та тя можеше да се изказва само с една реплика, за разлика от мене :-)

П. Също както докато аз се възмущавах от американския Рап... а тя рече че той бил измислен отдавна от руснаците с Частушките си... :-))))
П2. А също че „шибания проблем на Музиката бил, че била Темперирана!!!, А на Орфей, миличкия никой не разбирал посланията му...“
Над която загадка аз още разсъждавам... Но проблема ми май е че го правя „научно“ :-)))))
цитирай
18. nedovolen - K14
09.05.2019 10:13
Много благодаря за обширното ре-к.
Преди 2 пРезидентски мандати с приятели попътно се отбихме в пловдивското мосю.
Купих си една лозичка. От щанда на касата лозичка стана лозе. Оставих на касата за две ”лозета”, мосюто да е доволен. Добро хапче.
:)))
цитирай
19. lexparsy - И аз благодаря за споделеното рабиране неДоволен :-)))
09.05.2019 10:32
nedovolen написа:
Много благодаря за обширното ре-к.
Преди 2 пРезидентски мандати с приятели попътно се отбихме в пловдивското мосю.
Купих си една лозичка. От щанда на касата лозичка стана лозе. Оставих на касата за две ”лозета”, мосюто да е доволен. Добро хапче.
:)))

Само ще припомня контекста...
Че „едно време“ имаше поне малки магазинчета и работилнички, на Хора (от Средната класа), които освен че си изкарваха прехраната, си вършеха „работата“ и даже с усмивка...
Правя странна алегория... Вече е по лесно да си намериш правилните предмети, само посещавайки кофите за боклук... и Клошарите даже, са по добре облечени и нахранени от Хората, плащайки цялата си заплата за Суетата си :-) Или такива плащайки на „държавата“ цял живот „осигуровки“ за да си позволят на стари години 200 лв. пенсия...
Аммм..., исках да допиша, но е излишно...
цитирай
20. lexparsy - ТИШИНА (инертност) и ХАОС (забавление)
09.05.2019 11:29
Двете прости думи с които ДемоноКратно се манипулира съзнанието ни!
„Тишината“ е основен закон на Науката ни, дефинирана като „Ентропия“. А и Нютон и Айнщайн и ... даже миличкия Дарвин недоизказал се , Но ЦИТИРАН... си се обръщат в гроба недоразбрани...
А „Хаоса“ им е нужен!!! За да ни се внушават систематично програмите на мисленето ни... Средствата са много, и най изобретателни!
цитирай
21. vesever - Привет и от мен, много набързо!...
09.05.2019 13:24
Привет и от мен, много набързо!
Искам да споделя своя вариант за превод на текста на песента - това ми е една изключително любима песен.

Надявам се Гет да не го приеме негативно - просто е професионална деформация при мен )))
Когато става дума за преводи...

...........................................................................

От наука заслепен, погълнат съм в забързан бяг,
От наука заслепен...аз търся мястото си в този свят...
А всичко онова, което в бъдещето предстои
Започнало е още днес, във наши дни....

От наука заслепен, погълнат съм в забързан бяг,
И разтревожен съм за нашия объркан свят -
За целия ни безпорядък и за безбройните лъжи...
Къде ще свърши лудостта, ще разберем ли аз и ти...

Нима това е пътят, който никъде не води?
Или опитва някой нейде да ни заведе?
Не вярвам аз, че подарен ни е животът,
за да го изживеем без посока и без цел...

Не съм съгласен аз да бъда просто средство,
Не искам и да ме използват безсърдечно!
А всичко онова, което в бъдещето предстои,
Започнало е още днес, във наши дни....
От наука заслепен, погълнат съм в забързан бяг,
От наука заслепен...аз търся мястото си в този свят...



П, П. А темата за Свободата и Правата е безкрайна....
за съжаление човешкият свят много е объркан отдавна, дали безвъзрватно - да се надяваме, че има оправия, ала трябва повече хора да се събудят и да действат...

Поздрави, Лекси! Заслужава си човек да обръща внимание на тези проблеми.

цитирай
22. lexparsy - Поклон пред твоята „професионална деформация“ Веси :-)))
09.05.2019 14:39
vesever написа:
Привет и от мен, много набързо!
Искам да споделя своя вариант за превод на текста на песента - това ми е една изключително любима песен.

Надявам се Гет да не го приеме негативно - просто е професионална деформация при мен )))
Когато става дума за преводи...
...........................................................................
От наука заслепен, погълнат съм в забързан бяг,
От наука заслепен...аз търся мястото си в този свят...
А всичко онова, което в бъдещето предстои
Започнало е още още днес, във наши дни....

От наука заслепен, погълнат съм в забързан бяг,
И разтревожен съм за нашия объркан свят -
За целия ни безпорядък и за безбройните лъжи...
Къде ще свърши лудостта, ще разберем ли аз и ти...

Нима това е пътят, който никъде не води?
Или опитва някой нейде да ни заведе?
Не вярвам аз, че подарен ни е животът,
за да го изживеем без посока и без цел...

Не съм съгласен аз да бъда просто средство,
Не искам и да ме използват безсърдечно!
А всичко онова, което в бъдещето предстои,
Започнало е още още днес, във наши дни....
От наука заслепен, погълнат съм в забързан бяг,
От наука заслепен...аз търся мястото си в този свят...

П, П. А темата за Свободата и Правата е безкрайна....
за съжаление човешкият свят много е объркан отдавна, дали безвъзрватно - да се надяваме, че има оправия, ала трябва повече хора да се събудят и да действат...

Поздрави, Лекси! Заслужава си човек да обръща внимание на тези проблеми.

Превода ти е много професионален и предаващ смисъла и контекста на тази песен, която аз вмъкнах като гвоздей в стената на разбирането на написаното ми... :-)
Аз знам че разбираш и всяка дума от правилните, но и от излишните ми асоциации...
Бъди си все така благословена, и за твоите послания :-)
цитирай
23. get - П, П. А темата за Свободата и Пр...
10.05.2019 15:27
vesever написа:

П, П. А темата за Свободата и Правата е безкрайна....
за съжаление човешкият свят много е объркан отдавна, дали безвъзрватно - да се надяваме, че има оправия, ала трябва повече хора да се събудят и да действат...



Както темата за Вярата в ... ? - Бог с Ирационалността(му) и в Рациото на това същество, гордо кичещо се Сапиенс/Разумен?

П.П.
А относно превода?
Как мога да се сърдя на това ваше, Бижу - в сравнение с мойто ... пфу :)) !
цитирай
24. vesever - )) Гет, това наистина в доста щек...
11.05.2019 22:24
)) Гет, това наистина в доста щекотлива тема - Бог - Вярата - Човек. Кой кой е и на кого къде му е мястото )))
Когато бях на 15, поисках да разбера какво общо има Бог с мен и аз с Него.
Е, доста по-късно почнах реално да разбирам...

)) Преводът ти е добър, точен е.
Просто аз обичам да превеждам поетично...
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lexparsy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1363262
Постинги: 484
Коментари: 4222
Гласове: 7375