Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.12.2018 21:35 - Блъгно хайку… или Блоген термометър :-)
Автор: lexparsy Категория: История   
Прочетен: 2296 Коментари: 5 Гласове:
9

Последна промяна: 27.12.2018 09:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Трамвая лае
Кучетата дрънкат се
Бай Бог-Блог знае…

------------------------------------------------------------
Третата строфа може да се замени с още такива… по вашенски…
Пак да се съобрази с ритъма ОН: 5:7:5
Ако нашенския си забравен фолклор и поезия и проза, и най вече Дух са все още живи, Може да се сетим…?
Чувате ли ги?

И тогава може да проговорим на японски вече :-)
Предложения?

Примерно:
   Овце пасат се…
   Свинки се ручат
   Птици политват
   …
Може и за „разнообразие“:
   В песен те чувам
   Тебе те мисля
   А там съзрях те
  
Може и още, до безкрайност… и под ред и много…

-----

П.П. Ами добавих и другото заглавия на разхайканото ми хайку, като намек че му меря температурата на блога…
Мушнал съм го безболезнено и със санитарни ръкавички… Чакам кво ша покаже…
Но за сега отчита аномалии само…
Температурата на създанието Блог е ужасно ниска бе хора…
Нормалната температура на многото нормално пишещи хора даже не му върши работа за уюта, който мечтае.
Но… температурата на някои пишещи е адски висока… олигофренски непоносимо даже…
И така блога се опитва да си се стопли бе хора….
НО… нормално пишещите в него направо не издържат тези аномалии…
Повечето си търсят друго уютно място…
Останали са някои умни, които след като са се скитали из студа се притулват на топличко да споделят с няколко сродни души.
Аммм, не знам бе!
Чакам още.
Аз пиша тук защото ми препоръчаха едни други земни създания че тук сред извънземни мога да си напиша дисертацията…
Сложна работа имам… трябва да напиша диагноза и анамнеза бе брат :-)))
 За туй съм толкоз търпелив и усърден.

 



Тагове:   блъгно хайку,


Гласувай:
10



1. vesever - Един общ приятел ми беше обяснявал, ...
26.12.2018 22:51
Един общ приятел ми беше обяснявал, че освен броят на сричиките, трябвало да се вмъкне и философска нишка, че и в последната строфа да има един вид противопоставяне, и изненада, промяна посоката на мисълта.
Много условия има, които да се спазят едновременно, и аз не успявах преди, когато съм се пробвала с хайкута.

Дай да пробвам пак

Звездите трептят
Небето прегръща ме
В полет на Птица

Ето, спазих броя срички, ала не успявам да вкарам противопоставяне...
щото обичам всичко да е хармония )))

Лека нощ от мен и хубав остатък от празниците, Лекси!
цитирай
2. radostinalassa - Аз затова не пиша стихове
26.12.2018 23:20
А само ги анализирам, и затова ме изтриват.
цитирай
3. lexparsy - Перфектно са ти обяснили и разбираш Веси
26.12.2018 23:35
vesever написа:
Един общ приятел ми беше обяснявал, че освен броят на сричиките, трябвало да се вмъкне и философска нишка, че и в последната строфа да има един вид противопоставяне, и изненада, промяна посоката на мисълта.
Много условия има, които да се спазят едновременно, и аз не успявах преди, когато съм се пробвала с хайкута.
Дай да пробвам пак

Звездите трептят
Небето прегръща ме
В полет на Птица

Ето, спазих броя срички, ала не успявам да вкарам противопоставяне...
щото обичам всичко да е хармония )))

Лека нощ от мен и хубав остатък от празниците, Лекси!

И друг път съм се размислял за философията на този вид поезия.
И че той е като изкуството за изписването на йероглиф…
Трите строфи са подредени (не винаги в реда) Небе, Земя, Човек…
Но контекста е в Това, което ни размисля е Антагонията на Трите….
И в последната строфа е мълчанието и въпроса за размисъл….
Но в случая аз това го написах саркастично за да търся отговор на въпросите си…
И контекста точно е последната му строфа на Блъга в който се споделяме…
Пак се размислих за вариант на трета строфа..
„Ли са споделни!“
:-( )-:

цитирай
4. missana - Според мен каквито и 3 реда да напише човек, на стохастичен принцип,
26.12.2018 23:54
при това без всякаква взаимовръзка между тях, се получава хайку. Примерно:

Вятър в полето...
Пране на простора...
Утре съм пътник...

Поздравявам те, Лекс! хванал си цаката на хайкуто.
цитирай
5. lexparsy - „По принцип да“ :-)))
27.12.2018 09:52
missana написа:
Според мен каквито и 3 реда да напише човек, на стохастичен принцип, при това без всякаква взаимовръзка между тях, се получава хайку. Примерно:

Вятър в полето...
Пране на простора...
Утре съм пътник...

Поздравявам те, Лекс! хванал си цаката на хайкуто.

По принцип.. да!
Харесва ми тази универсална фраза Младен. Когато се казва трябва да имаш меланхолично замислено изражение. Главата леко на дясно и гледаш човека в очите.
И това означава че уважаваш мнението му, но твоето е различно.
Усмихна ли се? :-)

Но аз все пак разбрах твоята ирония, и знам че и ти моята, но дали някой от блоговъдците ще разбере нечия на пишещите… Никъв шанс брат :(

Аммм… тогава на някои ша обясня по селски, че хайкуто има заглавие и се казва Термометър. Той е мушнат на Блога в…а третата строфа е Скалата на термометъра бе Младен…
И си направих заключения, диагноза и анамнеза.
Блога е едно хитричко болно същество с патологично ниска температура…
Може и да е генетична аномалия на чувешшшкото бе.. (Виж Радостена туй може и да знае :-))))
И за това си поддържа температурата не само с нормално, но и аномално пишещите...
Та…уффф.. честно да ти кажа трудно са изказвам прозаично… За това си пиша с алегории и метафори че да разбира кой където и както и каквот‘ си найде…

Знам че и ти си пишеш твоите трудове тук Младен. Но това винаги може да е повод да се усмихнем и поздравим и пожелаем само позитивни неща и за нас и за сродните ни.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lexparsy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1364009
Постинги: 484
Коментари: 4222
Гласове: 7375