Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.05.2020 19:34 - Тук, там сме, равнодействено
Автор: lexparsy Категория: Поезия   
Прочетен: 843 Коментари: 2 Гласове:
18

Последна промяна: 08.05.2020 23:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
В пространството всемирно тук живеем,
а там от него част сме вездесъща,
и свързани сме с к"вото там копнеем,
а то тук с нас, чрез мисъл ни присъща.

Тук сме видни в холограмни пиксели,
каквито там всемира ни оглежда,
тук съдби отричаме орисали, 
в които там провиждаме с надежда.

Когато тук сънуваме в ефира,
дочуваме там зов за наши чувства,
тук хармонични ако нас намират,
там  връщаме простени скверни блудства.
---
Тук дулу сме да правим верен избор,
чрез образа ни в горни там пространства,
през равнодействен творчески нам извор,
да вгледаме се в пролетните тайнства.

image
-------
   Защо написах така ли?
   Уффф, даже за лични дневници ми е много комплицирано, че да е кратко... Намерих се тук и се викам там, но по късно ще се конслтирам с Муза, че и за картинка и клипче...
  Всъщност се викам под едно първомайско пролетно дърво, и когато там съм тук, Ви поздравявам по ефира! (не смартфонния 5G бе, по 1М - първомайския :-)))
-------
   Тук съм! Поздравявам с Just Call my name and I"ll be there. Изпята в звездна импровизация от Michael Jackson, а и от Blackmore"s Night за вълчи поздрав! (за..., те си знаят кои :-)) Дане забравя..., поздрави и от майското дърво и от белия ми гълъб!

-------
   Питах Муза как да се оправдавам, а тя рече да се оправям как си мога, че си имала други празнуващи на главата! НепредКвоСловещи са тез" женските брат! :-)
   Та..., след като писах за Сега на миналото бъдно, си бях решил да подсетя и от Тука за Там. Но празнуващите карантинно непредоставените си права трудещи се, ме подведоха да размисля повода за празника им Тук и Сега!
   Зачудих се откровено, как така празника възниква в Австралия, после се установява за американски, след което става ма мода в Европа, и накрая се присвоява от комунистите... И как така пък е на първия ден от петия месец когато от древни времена се празнува белтейн Пък и на тази дата е се учредява обществото на елиминираните...!
    Докато си мисля се отклонявам да споделя, че излязох да си пиша нощно в парка на спокойствие, и ме намери кучето Фирчо. Изцапаме с лапи,
докато ми разправя кучешките му възрадваности, но после се заслушах в неповторимият чурулик на косовете, които ме подсетиха...
   Подсетиха ме, че след есенното и пролетното равноденствие, има едни празници като Хелоуин, или Вси Светии, и като Белтейн. По какво си приличат ли? Ами май по това, че едни си празнуват магьосническите празници на злите сили, а други ни съветват, как да се пазим от тях! А езотериците ни светват, че след равноденствията е най тънъка воалната преграда между нашия свят Тук, и светът на духовете Там.
   Уффф, пак малко дълго стана, но поне опитах да асоциирам другия ми повод, да си се подсетя стихотворно тъй.
   Пожелаваме си "ДА ВЗРИВИМ ТИШИНАТА", с позитивни мисли и усмивки, както ме изкефи че съветва valben, или да се изкряскаме на демоните си, може и като кукери предрешени... :-)) И тогава Тук, с най-позитивните си пролетни мисли и надежди, да ги поздравим и Там, за да ги наречем заедно за сбъдване!

-------
     Дописвам тази сутрин, освен за лични дневници но и да препоръчам на приятели едно четиво, което буквално внушава разбирането контекста на моето скромно стихче.
   Преди време открих румънския писател Мирча Елиаде, който пише освен романи, новели и повести, но и научни, бих ги нарекъл теософско философски трудове, като "Митът за вечното завръщане", "Образи и символи", "Сакралното и профанното".
   Той пише с много интересен изказ за човешката душевност, но прочитайки с разбиране само съдържанието на научните му трудове, си ги бях оставил за по-концентрирано време каквото ми липсва.
   Като че нещо ме накара да зачета  "Митът за вечното завръщане" за приспиване, и ми подейства бързо, защото трябваше въодушевено да спирам на всяко второ изречение, вникване и препратки от Тук - Там... :-))) Направо се зачудих, как изопачаващите духовна те и историческа истина, не се изгори ли написаното...
   Предлагам линка в "Читанка" за духовно любознателните (image







Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. missana - Връзката на ТУК и ТАМ
01.05.2020 20:49
е голямата Тайна, която все ни се изплъзва, но никога не съм срещал по-добро поетично трактоване на проблема. Поздравление, Приятелю и честит първи май!
цитирай
2. lexparsy - Много съм благодарен на комплимента и разбирането ти Младен
01.05.2020 23:03
missana написа:
Връзката на ТУК и ТАМ
е голямата Тайна, която все ни се изплъзва, но никога не съм срещал по-добро поетично трактоване на проблема. Поздравление, Приятелю и честит първи май!

   Всъщност още на древните вещери в Духовните познания (които днес наричаме езотерика), тази трактовка е била позната. А аз само се опитвам да подсещам :-) Както и, че вещери не са само тези, които са си празнували Белтейн милите, а други Свещари са ги горили на кладата докато си правят религии от познанията им, а сега учените замаскират в канонични закони и дефиниции!
    Да ти се оплача поетичащо, че го бях написал егоцентрично в първо лице единствено число, и после го преправях ред по ред, да ми дойде акъля :-)))
    Честит празник и на тебе на ден но като на творчески трудещ се, а не като примирено служещ все... :-)

П. Дописах за едно четиво, към което посегнах, и което съм сигурен че ще предизвика интерес към разбирането на Тук и Там приятелю.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lexparsy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1371300
Постинги: 484
Коментари: 4222
Гласове: 7380