Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.11.2019 20:58 - Есеннo послание
Автор: lexparsy Категория: Поезия   
Прочетен: 2360 Коментари: 14 Гласове:
17

Последна промяна: 05.11.2019 20:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Сту̀ден вятър проповедно духнал,
в шумки стъпкани шептящи нас ни,
с пукот клечка в крачка блуднала,
спомня сказно  ни през сезони...


image
-------
Така си написах за приятели, защото ми се прииска да избягам от всичките си тежки, че и теософско самосъжалителни несподелени мисли напоследък, все нуждаещи
се и от сложни разсъдителни доказуемости :-)))
Есента е красива равносметка, и е също като Пролетта.... само че изхвърляме излишните лъскави „летни“ вещи... да ни е чисто през Зимата ни мислувано да покълне за Пролет :-)))

-------
За илюстрацията ще споделя асоциативно само... Когато почистим мислите си, а няма на къде да „пътуваме“, е по- добре да напълним куфарите си с цветовете на есенните си листа! Може пък и да ни стоплят повече от шареното на телевизора и смартфона ни :-))))))))



Тагове:   есенно рандеву,


Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. missana - Само и себе си да не изхвърлим...!
04.11.2019 22:03
Понякога ни спохождат и такива помисли, а ти нерядко провокираш и човъркаш мисълта, Лекс, както е и с конкретното ти интересно четиристишие!
цитирай
2. tonsun - Винаги има къде да "пътува...
04.11.2019 22:37
Винаги има къде да "пътуваме"... Особено в мислите си... Изминаваме космически пространства с непонятна скорост, пътувайки напред-назад , в миналото, настоящето и бъдещето..
А сака ми винаги е зареден... Не с листата на есента, а с плановете за нови пътувания, зареждащи поредните ми спомени..
Приключенческо да ти е, Лекс!(hi)
цитирай
3. анонимен - Няма как да се „изхвърлим“ Младен...
05.11.2019 03:28
missana написа:
Само и себе си да не изхвърлим...!
Понякога ни спохождат и такива помисли, а ти нерядко провокираш и човъркаш мисълта, Лекс, както е и с конкретното ти интересно четиристишие!

Няма как да се „изхвърлим“, защото нямаме опорна точка да ЗАМАХНЕМ... срещу Себе си... и за това от „самочувствие“ го правим срещу други, а често комплексарски и за Приятели...
А на „замахването“ даже и с „опорна точка“ ни е трудно да намерим „ центъра на тежестта“, че да се споделим балансирано, без саби да си вадим заплашително.... а май си е нужно и посечително и забравитвелно брат... само тъй си мисля... никому не поучително ...!

цитирай
4. maqivanova - Много е приятен този пост
05.11.2019 08:46
Ще натоваря миналото в куфари
и тихите въздишки ще изпратя
на побелелите небета ...
Шума на стъпки ще посрещна
и всички горски духове
ще разговарят
с мълчанията кръстопътни.
Когато утрото ми поздрави
амнезията на дърветата,
един кълвач живота ще повтори!
А аз ще бъда някъде далеко
-усмихнатият пътник без багаж:)
цитирай
5. lexparsy - Не става това с изхвърлянето на себе си :-)
05.11.2019 10:54
missana написа:
Само и себе си да не изхвърлим...!
Понякога ни спохождат и такива помисли, а ти нерядко провокираш и човъркаш мисълта, Лекс, както е и с конкретното ти интересно четиристишие!

Не става това с изхвърлянето на себе си при мен‘ Младен... :-) пробвал съм и все духът се стреми и за това оцелява... А някои хора не съзнават че продължават да приказват като живи от смрадта на боклука :-)))
цитирай
6. lexparsy - Истина е Тонсън че човек за да е жив трябва да пътува...
05.11.2019 11:42
tonsun написа:
Винаги има къде да "пътуваме"... Особено в мислите си... Изминаваме космически пространства с непонятна скорост, пътувайки напред-назад , в миналото, настоящето и бъдещето..
А сака ми винаги е зареден... Не с листата на есента, а с плановете за нови пътувания, зареждащи поредните ми спомени..
Приключенческо да ти е, Лекс!(hi)

Истина е Тонсън че човек за да е жив трябва да пътува, даже и във въображението си... Аз бях две седмици на Еменските водопади, в едно имение с 5 къщи, където проблема беше че трябва да присъствам почасово на закуска обед и вечеря, но и да си изядем всичко.... Много критики изтърпях :-)))
Сега пък съм в София за няколко дена... и къде мислиш че би отишъл Хемингуей, само да не е в гмежта на града.... В Кръчмата брат... ;-)))
Този човек го посещавам един-два пъти месечно, и ми е много, но не бях идвал от три месеца. Македонец, който по работливост влиза за Гинес брат.... гледа всякакви зеленчуци парниково, а есенно прави туршия и ракия... :-)))
Аз докато разбера къде се намирам ме накара да хвърля листата зеле на прасетата, и да запаля огън на казана и на другия за пумията хранеща ги... Нарязвам домати моркови и чушки, а той не спира да краска псува и обижда брат.... и адски се дразни че аз се хиля като пача :-)))
После разправя че не съм си изработил супата... и – Искаш ли една ракийка (в 11 часа)... – Аз стратегически бързо размислям, че трябва да кажа Да... Ами за да е спокоен в мислите си брат. Защото неговата стратегия е да дава на безработните пияници чаша ракия и да му работят, и постоянно им обяснява че трябва да си заслужат пържилата, която се пече на огъня... УНННИКАЛНО БРАТ...
Добре де направих си кефа и си тръгвам...
Отивам на един манастир... като пристигна ще разкажа :-)
цитирай
7. lexparsy - Толкова позитивно ме усмихна с адекватния си стихотворен отговор Майя.. :-)
05.11.2019 11:47
maqivanova написа:
Много е приятен този пост

Ще натоваря миналото в куфари
и тихите въздишки ще изпратя
на побелелите небета ...
Шума на стъпки ще посрещна
и всички горски духове
ще разговарят
с мълчанията кръстопътни.
Когато утрото ми поздрави
амнезията на дърветата,
един кълвач живота ще повтори!
А аз ще бъда някъде далеко
-усмихнатият пътник без багаж:)


Това е страхотно да си комуникираме чрез импровизирани сихове. И аз понякога го правя.
Ако си нова в този блог, МОЛЯ те не се дразни от хейтърите Моляяяяя! Ще се радваме да те четем!
Хубав есенен слънчев ден и пълни куфари с мечти за сбъдване да имаш!
цитирай
8. oia - Живее Душата, съществува тялото, ...
05.11.2019 12:36
Живее Душата, съществува тялото, и: Това е цялото наречено--Битие,
и който това прозре--Душа му чист път пътува, Път пътува--с лекота друм друмува,--Друм друмува--с ум право умува--Право умува--битие битува,
Битие битува---Праведно съществува.................Има и още, но е много дълго
Лекс, това е моя отговор на твоето четиристишие
цитирай
9. tonsun - :))))) Зевзеци всякакви дебнат ...
06.11.2019 09:03
:))))) Зевзеци всякакви дебнат отвред... И правят живота ни шарен, и шумен, и шашав...
И ни карат да се усмихваме, забавляват ни и помагат ни да забравяме на ежедневието троскота и бодилите.
А манастирите са специално място, където душата зарежда се с енергия, никъде другаде не находяща се..
Ами... До следващия ти разказ, Лекс!(hi)
цитирай
10. vesever - Вярно е, есента е сезон на разнос...
07.11.2019 18:50
Вярно е, есента е сезон на разносметка...на търсене на топлина и уют от изминалото време и спомени...
цитирай
11. vesever - Исках да кажа равносметка, но не ми ...
07.11.2019 18:50
Исках да кажа равносметка, но не ми се коригира )))
И аз обичам да се заравям в есенните листа и да се сливам с тях....уютът е пълен.
цитирай
12. lexparsy - Благодаря на всички за коментарите ...
07.11.2019 19:58
Благодаря на всички за коментарите проятели!
Тези дни съм в движение и без компютър. При въможност ще пиша.
Имайте усмихната есенност :-)
цитирай
13. barin - Есента дойде, Лекс. Аз през посл...
09.11.2019 09:18
Есента дойде, Лекс. Аз през последната седмица правя много снимки.
Поздрави!
цитирай
14. mihala - Благодаря на всички,
10.11.2019 08:19
Благодаря на всички ,посетили блога,но най-много на стопанина.Доказани истини са ни завладяли в тази красива есен,особено,когато е топло... Красива е и пъстроцветна, но ме навежда на мисълта за пъстроцветната дъга от потопа.Дали не се радваме и размишляваме за външната красота, а забравяме вътрешната .
Точно и красиво написано .Поздрави и весел, и красив ден.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lexparsy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1359690
Постинги: 484
Коментари: 4222
Гласове: 7372