Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.06.2019 13:31 - Прошка!    + Леща със запръжка! :-)))
Автор: lexparsy Категория: Поезия   
Прочетен: 1776 Коментари: 10 Гласове:
12

Последна промяна: 22.06.2019 00:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

image
  
Тези стихове са изповед и послание, не само към някои жени в живота ми, но и към много от посетилите го приятели.

-----------
Прошка ли!
Прошка се дава само на същества, с които разменихме си светлина, или вселени от любов. Дава се когато взетото, разпръснеш сред звездите, а тяхното оставиш взряно в тях!
Порталите към Нас ли?
Даваме си ги чрез нам знайни ритуали подарени... с пръстени или с подарък, в стар куфар забравен.
А аз бастунчето и куфара оставих на последното стъпало. Ако си някой нещо търси, да изкачи се!
А после..?
Или след мен‘ да скочи, или да сурне се по стълбите ми...!  

П.П.
А рибите и пеперудите привлечени от светещ си в нощта ми, да прощават, за жертва самоволно дадена! За слепи рибешки очички жертвени, и за крилцата пеперудно изгорели!

-------------------------------------
П.П.П. (Промеждутъчно Писан Постинг)
Леща със запръжка!
   Да беее... леща си готвех, докато си редактирам вчерашното стихче и му правя оформление за постинг.

   Споделям само за приятели, и тез дет‘ си мислят, че кат‘ тях седя цял ден да чета, каквото не ми харесва, за да му слагам минуси...:-) Кат‘ ми избягат мислите, тичам в кухнята, а там се връщат, а аз на компа... Ама и докато телефона и мислите ми обясняват, какво трябвало да свърша днес! :-) Смешно поеТичане брат...:-)))
   Стандартната българска леща си е хранителна, даже и да е с „гола вода“ :-)
Но аз реших да и на правя моя си... Запръжка... Така си стана една хранителна и вкусна „манджа“ а не само супа!
   Та, аз само импровизираната спрямо настроението ми в момента запръжка ще споделя, защото зеленчучките и подправилките може и сами да си импровизирате... :-)
   Най-важното за една Запръжка е:
- да изчакате тиган с нагорещена мазнина (олио);
- всичко да сте си приготвили предварително, включително „инструментите“;
- да се действа много бързо, и с двете ръце едновременно.
    Какво сторих аз...? Понеже бързах, няма да противореча, че някой зеленчуци трябваше отделно да сложа, но си ги бях нарязал на куп в чиния.
    Като цвръкна силно олиото, смело ги пляснах вътре и им съчувствах 15-20 секунди... После предварително джрукнато яйце, (смесено с мъъничко от соса на лещата,) изсипах на зеленчука, с бързичко разбъркване. Яйцето полепва по зеленчука и го овкусява! Може да му ръснете ефирно и малко брашанце или галета...
   Готварско отклонение! Така с яйце се овкусяват и спагети след сваряване и изцеждане!
   После...сложих още олио и започнах да посипвам с брашно, но едновременно и да разреждам със сос от лещата... Сложна процедура :-)))
   Подправките сложени по преценка са си моя или ваша поезия :-)
   И това, пак с разбъркване се сипва в лещата! Абе, ако има някой да помага е три пъти по-лесно :-)))
   Опитах си плахо... а бе май си стана МАНДЖА!  по-добре от Лещна Гола Вода ;-)))
   Само да споделя... тази процедура с бързите действия край тигана е много по-сложна при соса за спагети :-))))

Така се надявам че сте съпричастни на усмивките, които Ви споделям :-)

-------
П.П.П.П.П.П. (Пак Постинга е Предварително Прогнозирано Психологическо Проучване :-)))
Понеже съм честен, ми е интересно! На кой какво ще му направи впечатление не само на Разума, но и на Духа, да коментира Човешки... :-)

---

Песента, която за временното си настроение пускам е на Mina – Un anno d‘аmore,
А докато я слушам си мисля, че най добрият превод е изпят от Паша Христова.
Пускам ви Я и нея!
Но само да споделя и други мисли...
Чудя се! Как в 1969 музикантите са успявали да правят такива перфектни музикални аранжименти (за музиканти) ?! Хе... даже без компютър! :-)))








Гласувай:
22



1. missana - Чудесен и оригинален стих, Лекс!
21.06.2019 13:55
Анонимните жабоци /а всъщност точно един жабок и не повече/ сега ще се опитат да те наскачат. Но оригиналното ти слово си заслужава да изтърпиш това гнусно полигорално създание! Поздравление от мен!
цитирай
2. lexparsy - И преди да си позволя да забравя за БЛОГААА с други си мисли...
21.06.2019 14:51
Ще споделя, че половин час липса на усмивки и настроение ми отне усилието само да го публикувам.
Освен че постоянно се коментирам „анонимен“, се получи и една Анонимна публикация в „ефира на блога“, и трябваше да започна отначало..., и докато доказвам че не съм робот, търсейки коли, велосипеди, трактори и светофари, които не знам дали са такива, ако ъгълчето им се подава някъде...
Та... ДОКАЗВАЙКИ ЧЕ НЕ СЪМ РОБОТ... СЕ ПРЕВЪРНАХ В ТАКЪВ!!!
КАКТО И ВИЕ!
И ми загоря олиото! :-)))
цитирай
3. анонимен - Аммма не знам дали даже и ти разбра посланието ми Младен, че ми припомняш...
21.06.2019 16:50
missana написа:
Чудесен и оригинален стих, Лекс!
Анонимните жабоци /а всъщност точно един жабок и не повече/ сега ще се опитат да те наскачат. Но оригиналното ти слово си заслужава да изтърпиш това гнусно полигорално създание! Поздравление от мен!

Когато Простиш, оставяш всеки със своята си „светлина“, да си прави ритуали за Помен на тленността си, но Сам...
А повечето „блогъри“ тук си ги ОБИЧАТ Омразците, и си ги хранят със Светлината си, принизена за консумация в Омраза, Страх Примирение...
Уффф, май пак сложничко се изразявам... Прощава се на Любим Човек! С Враговете водиш битка! А плебеите и мизерниците ги наказваш със ЗАБРАВА!
цитирай
4. анонимен - НАМЕРИХ ИЗХОД да не съм "анонимен“ :-)
21.06.2019 16:59
Защото май някой ми е отнел правото на Личността ми в този блог.
Може и да си контактува с Вас от мое име даже, и да му споделяте живота си...
Ама сериозно Ви говоря бе.!!!!!
Ако „някой“ от мое Име иска да си споделите Живота, снимките, съкровените тайни и т.н.... Да знаете че не съм Аз!!!
А като коментирам вече ще слагам „Лекс“ с три интервала отпред. Поне временно ще свърши работа. Защото повтарящите се интервали се изтриват от програмистите... а аз съм Нагъл :-)))
   Лекс :-)
цитирай
5. vesever - Хм, отдавна май не съм готвила леща, ...
23.06.2019 08:21
Хм, отдавна май не съм готвила леща, ще взема и аз да сготвя тия дни ))
Обаче днес ще ми е вишнов ден, отивам да бера вишните и да правя зимнина ))
Ще преброя и листенцата на маргаритките.
Стихчето е много мило.
Аз тия дни пиша за един часовник....но още не е готово.,

П. П. Слагай много чесън в лещата, гони злите! )
цитирай
6. анонимен - Благодаря че се отби с ценните си споделяния Веси :-)
23.06.2019 12:04
vesever написа:
Хм, отдавна май не съм готвила леща, ще взема и аз да сготвя тия дни ))
Обаче днес ще ми е вишнов ден, отивам да бера вишните и да правя зимнина ))
Ще преброя и листенцата на маргаритките.
Стихчето е много мило.
Аз тия дни пиша за един часовник....но още не е готово.,

П. П. Слагай много чесън в лещата, гони злите! )

Аз за лещата написах с намека, че и готвенето си е цяла поезия, и никакви рецепти не важат ако нямаш Муза... А подправките са тънкостите на „изказа“ :-)))
А за чесъна ли? Чек да те усмихна... освен в лещата, много бързо го беля и гризкам, за да ме оставят на мира демонясалите приятели... А после парфюмирано замлъкнал, като срещна кряскащи демони в автобуса, само им вика чесново Бхххаугххх... и се разбягват :-)))
А ако още ми седят на масата, вземам една глава лук и с един удар я смачквам и после си я гризкам като ябълка :-))) И се разбягват к‘вит са останали :-)
Само да се оплача... ами няма вече маси, които да издържат на едно смачкване на лук бе Веси...:-)))

А понеже ти завидях за брането на вишни, се сетих домъчняло за един вишнап (кръстоска с череша). Ами беше си много вкусен, но умря от самотност миличкия... Защото и дърветата са Културни растения (нуждаят се от отглеждане и грижи). Могат и 100 години да живеят, но сами си погиват...
Весели споделяния с всички цъфнали растушки през летния уикенд ти желая! :-)
цитирай
7. valdor1355 - Оф, аз съм Котка и не ям леща, а Кот...
23.06.2019 21:21
Оф, аз съм Котка и не ям леща, а Котешка храна без леща. :))))))))
Каква прошка, Лекс? Аз не мисля, че прошката е нещо наложително. :))))))))
цитирай
8. lexparsy - Ами ако не беше лещата, нямаше да мога да си допиша прошкавото стихче бе Скарлет :-)))
24.06.2019 00:02
valdor1355 написа:
Оф, аз съм Котка и не ям леща, а Котешка храна без леща. :)))
Каква прошка, Лекс? Аз не мисля, че прошката е нещо наложително. :))))))))

Ский ся! Прошката си е кучешка егоцентрична работа. Иначе вият повечко под Луната нощем. Вие котките нищо не разбирате от тез‘ таквиз‘ неща.
А и лещата си е полезна за кучешката потентност на мислите им, и не само! :-)))
Вдъхновена за много мяукащи споделяния седмица ти желая!
цитирай
9. zemela - Заети ръце, свободно съзнание. . . ...
24.06.2019 11:46
Заети ръце, свободно съзнание... класика в поезията/готвенето. Но виж, не би ми хрумнало да сложа яйце в запръжката за леща :) :) :)
цитирай
10. lexparsy - Благодаря че разбра лещената ми поетичност Земела :-)
24.06.2019 12:35
zemela написа:
Заети ръце, свободно съзнание... класика в поезията/готвенето. Но виж, не би ми хрумнало да сложа яйце в запръжката за леща :) :) :)

Разбира се че менталното и душевното се споделят заедно. И за това е трудно някой друг да ни планира работата или денят!
Същото е и с готвенето. Когато искаш да сготвиш по перфектната рецепта, но без настроение и дух, просто не става... Всеки го е забелязал!
Та затова наблегнах на запръжната си импровизация, даже и с яйце.. Ами душевността си ми беше гладна, и им трябваше нещо по-хранително, заедно с тялото :-))))
Благодаря пак за размислянето и усмивките Земела. И ти да ги имаш през Еньовския ден и новата седмица!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lexparsy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1364242
Постинги: 484
Коментари: 4222
Гласове: 7375