Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.03.2019 12:14 - Етно мода
Автор: lexparsy Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 3604 Коментари: 16 Гласове:
15

Последна промяна: 29.03.2019 07:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

   Споделям спонтанно снимките които направихме вчера следобед със Светла, с огромната благодарност към моята приятелка от около 25 години.
   Темата е Етно Модата, която тя не коментира докато я твори, покрай безбройните си други дрехи... но приказва мнннного за други разни неща несподелими...
   Два месеца планирахме да снимаме тези носии, но вчера беше ден даден. И докато търсехме естествена светлина покрай малкото и ателие „случайно“ срещнахме човека от последния етаж, отиващ да обядва но чул че аз искам да се кача по-нагоре търсейки светлина... И след агресивно-любезен пролетен разговор човека каза че има ключ за покрива :-))))
   Та така се получи от снимането с ГСМ-то и снимачката
Canon, който не съм разгледал още;-)
- 1 -
image

- 2 -
image

- 3 -
image

- 4 -
image

- 5 -
image

- 6 -
image

- 7 -
image

- 8 -
image

- 9 -
image

- 10 -
image

- 11 -
image

- 12 -
image

След молбата да я снимам Светла ми отвърна цензурирано, но аз я излъгах че "Трябва да  и споделя нещо важно..." и успях:-)))

image

А вятъра събаряше куклите докато им нагласиш фустите... Лелееее, дали манекенките имат такива проблеми? :-)

image

  Един от опитите ми да открадна кадър от "преобличането" на една от роклите върху която са облечени други фусти, етно-колани, поли, и аксесоари като шалове, диадеми и т.н. от които може ако пред вас е красивата жена да ги адаптирате... и с един жест само да поправите преди да излезе на "сцената",  но част от "жеста" и да я окичите с усмивка... и "Кво ти пука... :-)" Светла го може ! :-)

image

   Да споделя... Имахме около час и половина да занесем двата импровизирани манекена до покрива, да ги преобличаме и снимаме, докато падаха от порива на вятъра, а аз им донагласях диадемите на женствеността във всички аспекти на фон и светлина...
   Тази сутрин в ума ми са няколко милиона мисли, подбирам някои да изкажа... Че хората които наистина творят, го правят толкова естествено спонтанно, че  ни е трудно да им подражаваме, камо ли да ги разберем съпричастно. Те са се посветили да дават себе си на другите, черпейки неизчерпаема енергия от подобието на Духа си... Не... не искат признание, нито благодарност даже...

   Бързам да кажа че тези творения може да видите облечени в жива и красива плът на меропреяждането „Мис София“ в събота 23 март.
   Подбрах набързо тези снимки от половин ГБ. (адаптирани за публикуване)
-------
   Ще допиша след като си свърша вторнишката работа... коя е Светла и за Модата Етно такавата... разни неща, които и мене спомнено ме учудват че си мисля...
   И ще медитирам как да ги съкратя че да стават за разбиране  :-)))

-------
   Дописвам...
   Не и казвайте на Светла че съм ви казал, защото се страхувам че ще ми прости... а аз на това от нея се уча :-)
Ариес-Уникат е една от първите модни фирми след демокритичността ни дадна...
Когато се запознахме твореше пак в ограниченото пространство на дома си, непобиращо творчеството и. Благодарен съм че и помагах да прави ревюта, но неизплатимо по благодарен съм споделянето на огромната и душевност.
   Така се е случило че сателитно споделяйки имам и други приятели със „Златна игла“ в дома или офиса си. Но Светла има три номинации и две такива,, а и цялостно творчество. А в момента твори в ателие непобиращо щендерите с дрехи, и едно малко лично кътче, на което присъства и Баба Яга...Защото принципа на изкуството било "От Хаоса-Баланс" -)))
image
------
   Дописвам още...
   Заради пролетното почистване на спомени, но с нарочната цел да споделя как една Идея която си търси реализацията, не е нечия, а си чака своето време и място за случване.
   Преди 20-тина години след посещение на югоизточните Родопи и уникалното село Рибнево, където всички жени, даже и децата, са облечени в носии, и след като закупих неща извадени от сандъка с чеиза на едно момиче.... ми дойде „идеята“ – Етно мода :-) И понеже познавах даже приятелски хора държащи няколко магазина за висша мода, написах „бизнес идея“ за „Етно модна линия“ и им я пляснах на бюрото:-) Ще умра от смях :-)
   А Стефан (мир на праха му) ми  вика: - Я се виж с какво си облечен бе... – гледам че съм с ленени дрехи, а то е късна есен... – Ти знаеш ли че дадохме всички пари да чакаме  маркъпа си на зимните колекции, а никой не купува нищо в магазините!... Страхотните идеи искат инвестиции, а ние търсим пари назаем да развеселим пак хората в офиса  :-)))
   Искам да ви разбия илюзията че хората от „средната класа“ които правят чудеса да реализират идеите си, не винаги са тези, които си представяте. Примерно собственик на ресторант с перфектен интериор, кухня, обслужване... мечтата реализирана на човека... споделя: - Ами ти знаеш ли че готвача, който уволних е забогатял покрай мене, а и една сервитьорка даже си тръгва с повече пари от тук. Аз имам да изплащам дългове, а всеки си мисли че е откраднал само 5-10 лева и е обядвал... а аз нямам пари да се прибера в къщи бе човеко :-(

   Та за Модата говорехме....
   В тези години Калина на „царя“ ни Симеон се опита да направи Етно колекция, но не се задържа тук :-) И още други моделиери също! Сетих се че Пако Рабан беше обяснил, перифразирам, че Модата е отражение на социалния, политически, икономически, етнически и т.н. живот на хората. Това е начина по който се обличат, освен удобно, но и за да са адекватни и харесвани от другите около тях.

   Етно модата ли?
   Когато българите са имали етническа и духовна принадлежност, всеки детайл от облеклото е бил изпълнен със символика и красота за разбирането им. За това има толкова много красиви носии, носещи посланията и самобитния дух на съответния етнос, особено подчертаващи чара и красотата на женствеността.
   А сега, когато така имаме нужда да си върнем националното самочувствие, може би е време да се радваме да видим жените облечени така.
   А Светла Димитрова ли? Ами тя се раздава и облича хората с вкус и доброта, заради странната си философия, че всички си имаме „кармата“ и Бог ни поучава със страданията, а ние трябва да се „търпим“ и да продължаваме да се раздаваме. Пък имало кой да ни съди...! Изтръпвам от ужас като ми ги приказва такива.
   - Добре де – викам – ти трябва да си богата с тези неща които твориш! Давай да ги продаваме!
   - Ами те не могат да ми платят материалите само бе... за това ще ги давам под наем и ще ги комбинирам да обличам манекенки... и една булка искам да облека... Ти нали си „икономически директор“ (така разправя да ме дразни)... Продавай де !
   - Ама те плаща ли бе Светле ?
   - Не бе те са ми приятели! :-()()()
   А на раздяла каза нещо от сорта че... Времето на старите Лобита е отминало вече... всичко в Тях е изхабено и ще дочакаме новото време, ако имаме търпимостта...
   Повярвах и!





 




Гласувай:
15



1. missana - Етномодата има голям потенциал!
19.03.2019 14:24
Поздравление за материала, Лекс!
цитирай
2. emelika - Благодаря, Лекс!
19.03.2019 17:22
Р А З К О Ш !!!
цитирай
3. emelika - И Лекс
19.03.2019 17:43
Виждам български момичета облечени така на световни форуми, извън родината, та да се знае кои сме и какви сме - безпределно уникални!
цитирай
4. lexparsy - Радва ме че ти хареса Младен
19.03.2019 18:06
missana написа:
Етномодата има голям потенциал!
Поздравление за материала, Лекс!

И не само потенциал, но и вонаги да бъде актуална.
Най-малкото защото тялото обича да се дойосва до естествени материи :-)
цитирай
5. lexparsy - Наистина е разкош,
19.03.2019 18:19
emelika написа:
Благодаря, Лекс!
Р А З К О Ш !!!

но още по-голям когато е облен от красива жена...
Сигурен съм че и от тебе :-)
цитирай
6. lexparsy - Благодя че отбеляза Емелика
19.03.2019 19:06
emelika написа:
Виждам български момичета облечени така на световни форуми, извън родината, та да се знае кои сме и какви сме - безпределно уникални!

Българските носии са "безпределно уникални" в световен мащаб, също както е уникален с ритмиката си и с неравноделните си песни българският фолклор!
цитирай
7. vesever - Прекрасни модели, и аз обичам та...
19.03.2019 20:31
Прекрасни модели, и аз обичам такива дрехи, стилна мистика, поне в моите възприятия. Бих носила с удоволствие последните две, точно в мой стил са...дали можеш да ме уредиш , а?! )))
Поздрави на Светла за таланта и вдъхновението.
И на тебе за търпението, супер сте!
цитирай
8. lexparsy - Сигурен бях че ще ти харесат Веси :-)
19.03.2019 20:45
vesever написа:
Прекрасни модели, и аз обичам такива дрехи, стилна мистика, поне в моите възприятия. Бих носила с удоволствие последните две, точно в мой стил са...дали можеш да ме уредиш , а?! )))
Поздрави на Светла за таланта и вдъхновението.
И на тебе за търпението, супер сте!

Разбиране че си уредена! Идваш в София, водя те и те облича по твой вкус! Със сигурност ще имаш и отстъпка и подаръци, защото ще си паснете на приказка със Светла :-)))
цитирай
9. lexparsy - Ха, току що научих с радост даже,
19.03.2019 21:09
че Светла е отказала дрехите си за едно мероприятие, защото най-сетне казала че иска и да и се плати все пак :-)
Крайно време беше, и дано и аз не съм гузен че и дудна на главата, но нали било "край на старите Лобита" :-)))

П. И пак се обади, да изляза да видя че Луната има ореол и дъга около нея. Че в такива случаи трябва да си пожелаваме добри неща и не само за себе си.
И още мнооого неща ми наприказва, чат от които са, че болестите идват от духа ни, и че не трябва да сме злобни и че трябва да прощаваме на заблудените хора, защото те не са виновни за това че и ние да се самонаказваме за това...
Боже, де да имаше повече такива хора !!!
Сега разбирам защо твори така. Тя крие магическа добронамереност и в дрехите които създава :-)
цитирай
10. wonder - С радост бих носила такива дрехи...
20.03.2019 10:03
С радост бих носила такива дрехи!
Аурата им е вълшебна.
И трептят в сърдечния ритъм на българското, а както знаем Българин е не просто нация, а титла.
цитирай
11. lexparsy - Благодаря че сподели такова мнение Дела, което не ме учудва от тебе :-)
20.03.2019 10:17
wonder написа:
С радост бих носила такива дрехи!
Аурата им е вълшебна.
И трептят в сърдечния ритъм на българското, а както знаем Българин е не просто нация, а титла.

Аз даже като мъж се захласвам да се докосвам до тези материи и етно мотиви, и особено сътворени и комбинирани от вълшебните ръце на Светла. Защото тя има усет и към жената и българското което носи като титла!
цитирай
12. batogo - !!!:))) Впечатляващо, радващо окото!
20.03.2019 12:36
Интересна, богата и стилна колекция, която, според мен, изразява добре националния характер и чувството за деликатна естетика на съхранилата своята богата душевност българка.
Поздрави!
цитирай
13. lexparsy - !!!:))) Впечатляващо, радващо ...
20.03.2019 12:55
batogo написа:
!!!:))) Впечатляващо, радващо окото!
Интересна, богата и стилна колекция, която, според мен, изразява добре националния характер и чувството за деликатна естетика на съхранилата своята богата душевност българка.
Поздрави!

Наистина е впечатляващо Огнян, особено когато е сътворено от човек осъзнаващ и даряващ на женствеността описаните от тебе усещания.
Дано да виждаме повече българки ни показващи себе си впечатляващо и пред нас и по света, както отбеляза и Емелика.
Пролетни поздрави и от мене!

цитирай
14. emelika - Лекс,
20.03.2019 16:12
Дъщерите ми желаят да се запознаят със Светла Димитрова. Убедена съм, че ще има за какво да си поговорят, че и да планират... Едната живее в София, когато не скитосва по света.
цитирай
15. lexparsy - Непременно ще се запизнаят Емелика :-)
20.03.2019 16:50
emelika написа:
Дъщерите ми желаят да се запознаят със Светла Димитрова. Убедена съм, че ще има за какво да си поговорят, че и да планират... Едната живее в София, когато не скитосва по света.

Изкуството има нужда от споделяне на нови идеи и вдъхновения. А тогава и плановете идват и се реализират от самосебе си!
цитирай
16. didige - Страхотни модели Лекс! Очарование ...
22.03.2019 12:43
Страхотни модели Лекс! Очарование и стил!
цитирай
17. lexparsy - Убеден съм в краткото ти изявление Дид :-)
24.03.2019 06:20
didige написа:
Страхотни модели Лекс! Очарование и стил!

и даже че твоята дарба за ръкотвория биха били подходящи аксесоари за тези модели.
Бъди още по вдъхновена тази пролет :-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lexparsy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1363915
Постинги: 484
Коментари: 4222
Гласове: 7375