Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.09.2018 08:00 - циганите в българия
Автор: bojo12345 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 945 Коментари: 2 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
10.08.2017

Огнян Гърков: Циганите харесват България заради примирението до мазохизъм на българина

.
Хелзинкският комитет /БХК/, «Oтворено общество” като дявол от тамян избягват социално-битови и психологически анализи на циганския начин на живот. В условията на постлиберализма неадаптираните се отчуждиха се още повече от българите. В България ромите са 750 000. Това казва в интервю за Фрог д-р Огнян Гърков, л.д.р. посланик.- Г-н Гърков, темата за циганите май пак е номер едно в медиите и в дневния ред на обществото. Някои от ромите стигнаха до министерски постове, но като че ли само единици забогатяха, а примерите за подражение се броят на пръсти?

- Нека си изясняват историци дали циганите са се появили в наши земи от щатите Пенджаб и Раджастан (Северна Индия) през IX-X век, XI-XII в. по византийско време или през XIII-XIV в.с поробителите и чии земи са прекосили. По чужди източници, ако започнем според познавачи със старинна китайска хроника “Бей Ши”, предания и легенди на безписмените номади, чергари и скитници. Имаме сериозни изследователи „циганолози” и публицисти, които не странят от темата (Найден Шейтанов, Елена Марушиакова, Веселин Попов, проф. Станислав Станилов, посланик Любомир Шопов, Михаил Иванов, Николай-Колев Босия. Напоследък забелязвам също проф. Иво Христов, проф. Нако Стефанов и o.р. Кирил Стаменов (blife.eu/кирил-стаменов-та-циганите-де/ и Bulgarian Times). Досега покрай корупционните стратегии и проекти за ромското включване забогатяха, изучиха деца в чужбина, „извоюваха” научни титли и постове в администрацията дузина активисти от „правозащитни” НПО, на аутсорсинг. Нeколцина „интегрирани” цигани усвоиха доста средства, но се откъснаха от своя етнос без да станат примери на подражание. Освен българеещите се без външни пари.

Спомням си как през 2007 г. посланикът на САЩ в Словакия опитваше да ни назидава на форуми, вкл. НПО-тата, защо още нямаме министри-цигани. Бидейки политическо назначение, той се придържаше към щатската мантра на полит-шаблона за правата на човека, антидискриминацията, антирасизма, шарения имигрантски характер на САЩ и успехите във внедряване на афрощатски граждани в администрацията !? Обама още не бе кандидат-президент на демократите, но при изразходвани до тогава над 600 млрд. долара само за преки програми с резултат адаптирани едва към 25% от чернокожите граждани на Съединените щати, си позволих по-различно дипломатично тълкуване. Допусках, че останалите живеят в гета на хаос, наркотици, престъпления.

В Щатите също живеят над 500 хиляди цигани, но „братско-партньорско-съюзническия” опит на тема национална политика на екс- и настоящи свръхдържави никога не е бил релевантен за държави като България, Румъния или страните от В4. Посланикът прие за сведение, че „роми” е расистко самоназвание на част от циганските групи, равностойно на „цигани”, „егюпи“ или „гюпци“ (наричани в Югозападна България), „синти” в Германия. Той и съветникът му приеха, че не е етично по аналогия с ромите немците да им налагат да ги назовава Deutsche, a нe Germans. «Усукваха се» около етимологията на щатско-английското название за циганин «gypsy“, че произлиза от глагола „to gyp“ = „измамвам“. Поспорихме по темата дали «gypsy” освен етнически идентификатор не означава също специфичен мироглед, свързан с начин на живот и битово устройство. Мирогледна практика (циганство), допаднала на някои протоиндуски демоси, преселили се в Европа, а през XIX век и на Западното полукълбо, частично.

- Защо някои неправитлствен организации защитават така ревностно българските роми, но няма никакъв резултат от усилията им?

- Хуманитарните проромски (Хелзинкският комитет /БХК/, «Oтворено общество” /ОO/) и други покровителски настроени към циганите организации; неформални групи и мрежи като дявол от тамян избягват социално-битови и психологически анализи на този мироглед и преобладаващо паразитен начин на живот. Добър е опитът на К. Стаменов, аз бих откроил 3 основни взаимно преплетени групи на проявление:

1. Житейската философия „Живот ден за ден”. Т.е. по логиката „да живеем като за последно”, красиво облечени, в максимум възможно охолство, забавления и удоволствия. Без оглед и грижи за бъдещето. Но тъй като целта оправдава средствата: култ и страст към парите и златото + методологията за постигане: традиционната престъпност, свързана с незачитане на институцията “чужда собственост”, предразположеност към кражби, лъжливост, измами, коварство, нахалство, бруталност; простотия и цинизъм; егоизъм и безотговорност към семейство, деца, родители, държава.

2. Мързел, фобия към образованието, нагласа за неработене и нежелание за придобиване на трудови навици. Протестиращи цигани не скандират “Искаме работа!”, не търсят и не искат земя за обработване. Липса на хигиенни привички и навици.

3. Своеобразен южноазиатски темперамент, допускащ синдрома на (ГСП) генетичното сексуално привличане и кръвосмешение (инцест), в резултат на което последните поколения стават все по-агресивни, с по-чести прояви на свадливост, конфликтност, отмъстителност, на силни афекти, емоционална инконтинентност и специфична примитивна романтика.

4. Циганският расизъм и „ромската” самоидентичност, се основават на разделението „ние (ромите = право по рождение) – /срещу/ другите, нециганите”; „бог – дявол”, „чист – нечист”, т.е. за циганския расистки канон „махриме”(= ритуалната нечистота от контактуване с нецигани) вж. Алексей Пампоров, „Ромското всекидневие в България”, 2006. Гяур (неправоверен) на турски език и гоя (езичник) на иврит звучат евфемистично в сравнение с циганските расистки лексеми за нециганин – „гаджо?”, гаджь? или дас (за българин), звучащи в превод обидно - като диваци, некултурни хора, селяндури, роби и под. По „махриме”, отношенията между циганки и мъже-гаджо са строго забранени. Без значение на пола, винаги когато е възможно циганите отбягват работа, която води до зависимост от гаджо. Циганската расистка и еклектична култура и привички, и непоследователното им религиозно поведение винаги е предизвиквало естествени защитни реакции в европейските народи и държави. Мнозинство от западноевропейски изследователи са убедени, че именно тези са причините за изгонването им през 1500-та година от Холандия, преследванията през 18-ти век в Англия, проблемите на циганите в Австро-Унгария, стерилизирането им през миналия век в скандинавските държави, екстрадирането им от Италия.

Циганите се изолират сами, вкл. в непристъпните гета, дори по времето на социализма, когато бяха принудени да се трудят. Още тогава те наложиха над БКП модела гето в Столипиново, Шекер махала, Максуда, Комлуците в Бургас и Сливен, сегрегацията в софийските „райони на мирни етнически общежития”. Въпреки, че в България и в другите страни от бившия източен блок традицията „махриме”е размита, понеже циганите работеха и се хранеха до гаджо. След поредния преход към края на м.в., когато останалите работещи у нас поеха издържката на нежалаещи да се трудят, циганите придобиха държавно-правова база да продължат да спазват расистките си традиции. И да разширяват сегрегацията под слабоумния лозунг на ОО, БХК и прочие Соросови европейски и отвъдатлантически блюдолизци: „интеграция” или ромско включване: чрез изучаването на цигански език в училище и „запазване на ромските традиции”. Без приобщаване към културата на българската нация, която трябва да бъде унитарна, по Конституция. Тоест, характерните процеси на социализация и инкултурация на гражданското общество /ГО/ (постепенно приемане от малцинствата на националната култура и на националния дух) при циганите у нас въобще отсъстват.

Дори напротив, по култура и дух българското мнозинство се циганизира/ло. С позоваване на Теория на културните кръгове (на Ф. Гребнер, В. Шмидт и др.) Стаменов изразява опасение, че еклектичната система от разнообразни капсуловани цигански групи, в присъствието на безхаберна държава и ГО, успешно завзема и духовно-културното пространство на България. С приемането на названието „роми” в българското етнопространство били осъществени етнопроцесите акомодация и адаптация. В момента България била на етап акултурация (изменение на националната култура). В обозримо бъдеще ни очаквали процесите миксация (смесване на етноси) и асимилация (в нашия конкретен случай просто циганизиране на българите от преобладаващото циганско /и население с турско национално съзнание/). Дано греши!

- През годините за циганите в България вървят какви ли не митове и легенди, в които сякаш всички повярвахме и така те спокойно и нагло лежат на гърба на останабото население на страната?

- От години циганофилските НПО ни натрапват небезуспешно няколко мита:

1. Че циганите имали същите личностни качества като българите, въпреки големи генетични и психологически различия. Дори внедриха в мрежата текстове, че според техни ДНК изследвания, циганите в България били от българо-индийски произход. Вследствие от стотиците години живот заедно с българите по нашите земи имало смесване. Изключенията само потвърждават закономерностите. Имахме такива премиер и външен министър, заместник-министри, вероятно и един от президентите, но мнозина не се гордеем с тях. Те служиха на чужди и себични интереси. Както и десетките чисто цигански босове. Затова пък имена като проф. Чирков, Усин Керим, тези на десетки боксьори, футболисти, музиканти и дузини обикновени трудови хора ме изпълват с гордост, че са мои български съграждани. Независимо от автохтонния си цигански произход, дали са йерлии, кардараши, лудари, или демерджии.

2. Че циганите са бедни, затова крадат и че се нуждаят от помощ и грижи. Този мит ми изглежда нееднозначен. И циганското общество се разслои, а страната плаща ненужно висока цена за необмисления неолиберален преход. Част от циганите, както и от българите обедняха, но кражбата при много от циганите за жалост е заложена в тях генетично, като традиционна форма на битие. Циганите присъстват епизодично на работния пазар, поради липса на трудови навици, на адекватно семейно възпитание, на професионална подготовка за некриминален бизнес и наследен генетично цигански расизъм. Около 80% от осъдените по българските затвори са цигани. Подобни са етническите данни за Чехия, Словакия, Румъния и други държави със сходна съдба.
Помощта и грижата, особено за средното и по-младо цигански поколения, нямат никаква морална стойност. Социалните помощи за тях са „задължение на държавата на дас-овете”, като всяка помощ по тяхната ценностна система е успешно и лесно реализирана кражба, с която се гордеят.

3. Че циганите са консервативно непоправими по схемата „Ти, българино, вече си длъжен да се съобразяваш с нас. А не ние – с теб”! – Х-м, обаче все още не е разпусната държавата, нали ? А тя има конституция, законодателство, силно набъбнали през последните 2-3 десетилетия администрация и правоохранителни органи. Както и спомени и от близкото минало, когато законите се прилагаха по-строго и с отговорност, в т.ч. и към малцинствените етноси и групи. Имаме и достатъчно красноречиви шаблони, като на САЩ с индианците или пък спрямо „афроамериканците” – за гетата, които преди над 40 години учителят на сегашния ни премиер е давал за пример. Без доскорошното овалване в пера и катран, но плюс следния анекдот:

„Харесал си царският син млада и хубава циганка за съпруга. Уважил царят желанието на престолонаследника и изпратил царска делегация да поиска момата. Манго се запънал и не я дал. Пратили втора делегация с богати дарове - резултатът същия. Тогава се намесил един гавазин и помолил царя да му разреши, той да поиска момата. Макар и с неохота, царят се съгласил. Та отишъл гавазинът в селото, открил кой е циганинът, не даващ дъщеря си за царска снаха и „го подпукал”. Бой, бой, бой... до припадък. Накрая го свестил и го запитал:
- Манго, ти даваш ли дъщеря си за снаха на царя?
- Давам бе бате, как да не давам...
- А защо не си се съгласил да я дадеш на предните две делегации?
- Ами бате, те идват, ама не обясняват. Ти дойде, обясни, аз разбрах и веднага давам ...”

                                                                                                          продължава.....





Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - bojo12345,
20.09.2018 11:51
Много пари се изядоха и изпиха за интеграцията на циганите.
цитирай
2. bojo12345 - На 1: Красимире, не знам какво изядоха и изпиха ония горе.
21.09.2018 11:15
Знам, че циганите живеят на наш гръб - главно кражби, които никой не се хваща да определи и накаже. Там е работата.
Преди40-50 години пловдивската управа реши да ги "окултурява" и ги разсели заедно с българи в Ж.Р.Тракия. Но какво се случи?
Циганите се нанасяха на тумби, ако има топла вода и парно, с общ водомер - къпеха целите родове. Качваха конете си в апартаментите /каруците не знам как ги паркираха/, започнаха да горят паркет, дограма и тапети...Музиката свиреше денонощно. Да бъдем снизходителни и спуснем завесата.
Това е истината.
В "Изгрев" - него го показват често по ТВ, се вижда, че от тяхното присъствие в блока няма прозорци, асансьорите не работят, мръсотия до шия. И все пищят недоволни.
Важното е, че имат защитници и когато отидат в Европа да просят, не искат да ги интегрират, а ги връщат. И всичките им действия се "пишат" на българите.
Това е само част от циганизацията.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bojo12345
Категория: Политика
Прочетен: 3629440
Постинги: 1932
Коментари: 4403
Гласове: 18518
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031