Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.06.2020 17:34 - Поклон пред големия Българин- Иван Вазов
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4322 Коментари: 24 Гласове:
38


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Днес е рождения му ден- по стар стил!

Някъде, още в началното училище,вече не си спомням източника, разбрах ,че рождените ни дати съвпадат Направо не заспах от вълнение!.......

Бях прочел  " Под игото", знаех някои негови стихотворения!  Вече бях наясно ,че по величие на извършеното за България,  е ако не наравно,  поне близко до Ботев!
Веднъж споделих с учителката , в началното училище, това съвпадение с името и с рождената дата ! Погали ме по главата и пожела да стана като него!
Е, поне опитах!....

Учителката ми остана в съзнанието ми  и с нещо друго- Още в самото начало, в първи клас, майка ми притеснена отишла при нея Само дето не плакала, смятала ,че няма да се науча да чета! ?  Пейкова, така се казваше, усмихнато и казала , да не се притеснява изобщо!  Има изключително будно дете, гарантира и ,че до края ня годината ще бъда пред всички! Просто не съм се отърсил още от детските игри!
Така и стана!

Но в живота ,пътищата ни се засякоха с близък роднина на Вазов, негов братов внук- Александър Вазов! Изключителен човек , ерудит, учител по професия! Станахме близки приятели!
Гостувахме си, той на нас , аз или двамата с жена ми - на него, в София!
Беше ми и удобно, ръководителката ми беше на " Бигла", той на съседна улица! И друг приятел- на напречна улица. Така,  че програмата беше претоварена и трудна за изпълнение Когато не можех да посетя някой ,се озъртах,! Да не ме засече?! И после- да ми се сърди!

Интересно беше, когато за първи път гостува у нас!
Казвайки фамилията на жена ми, тя, като типична учителка,  го огледа оценяващо Каза ,че много прилича на Вазов/ вярно е/ ! Засмях се и допълних, че не само прилича ,но му е и роднина от първа линия- братов внук!
После ме подложи на разпит- къде съм го намерил? Казах и ,че истината е обратна- той ме намери! Малко необичайно приятелство, наистина ! Аз нямах 30 години, той беше на възрастта на родителите ми,почти!

При едно от гостуванията ми, малко преди защитата, ми хрумна да поискам,  да ми покаже нещо, ако има, пряко свързано с Вазов !?  Автограф, пожелание, писмо до него, каквото има!
Засмя се и каза ,че има толкова много неща, че няколко часа няма да ни стигнат ,да ги разгледаме!
До такава степен бях стъписан от видяното, че не мога да си и спомня ,какво точно видях!
Имахме и общи приятели, по колекционерска линия се познаваха с проф. Милчо Натов!  Та , получавах поздрави от уважавания професор по  Вазов при идването му   в Бургас и естествено, пращах по него поздрави!
Хубави времена бяха!

Да е светла паметта на гения Иван Вазов и на неговия изключителен внук- Александър Вазов!



Гласувай:
39


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. stela50 - Светла памет на Гения Иван Вазов!
27.06.2020 17:37
Дълбок поклон пред Големия Българин!
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Таня!
27.06.2020 17:46
1. stela50 - Светла памет на Гения Иван Вазов!
17:37
Дълбок поклон пред Големия Българин!
цитирай

Да, поклон пред духовния Български гений- Вазов!

Благодарен съм на съдбата, че ме срещна с внука му! Такава прилика?! Не знам какъв е бил гласът на Вазов, но при такава прилика, сигурен съм ,че внукът, Александър Вазов е наследил и гласът му!
На няколко пъти хора, които не го познаваха ,ми обръщаха внимание на изумителната му прилика с поета Вазов! Казвах в такива случаи, че тя не е случайна, близки роднини са!

Хубава вечер, Таня!
цитирай
3. barin - Здравей, Адаш. Посетих Сопот и к...
27.06.2020 19:51
Здравей, Адаш. Посетих Сопот и къщата на Вазов преди няколко дена. Заради обиколката из България не влизах в блога.
Поздрави!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей и ти, Адаш!
27.06.2020 20:08
barin написа:
Здравей, Адаш. Посетих Сопот и къщата на Вазов преди няколко дена. Заради обиколката из България не влизах в блога.
Поздрави!


На времето имаше ,вече не си спомням как беше дефинирано- инициатива ли, движение ли-" Опознай Родината ,за да я обикнеш!"
И ти сега си подел подобна инициатива!
Бил съм в къщата на Вазов, в Карлово - на Левски Беше пуснат слух ,че майка му, след Освобождението се е удавила в кладенеца? От нищета! Майката на Левски! Но отрекоха, когато посетихме къщата Не се е удавяла, а когато са преследвали Левски, са я потопили с кофа в кладенеца, да каже къде е? Но тя повтаряла ,че не знае! Офицерът наредил да я извадят, сигурен е, че наистина не знае!

Хубава вечер, Адаш!
цитирай
5. leonleonovpom2 - На вниманието на КУКУментаТОР-а
27.06.2020 23:15
Знаем/ по негова информация/, че е по- голям от Ботев/ Ботев не е ползвал например перука/! Така ,че нямаме и сянка от съмнение, че е с няколко светлинни години и пред дядо Вазов! Най- малко му е прадядо!
Не знаем какъв" астрономически" близнак е и на кого ,но знаем ,че върху ЩеДРьоврите му ще шета изтривалката!
Така ,че към името му кукументатор, ще се добави фамилия-Изтривалков!
КУКУментаТОР Изтривалков!

Пак си пил газ! Казал съм ти да пиеш само двойно рафинирана Ще ти дам адреса на колега лаборант-професор, да ти приготви качествен продукт! Не със задушлива миризма, какъвто пиеш!
цитирай
6. donchevav - Това означава ли, че днес имаш ро...
27.06.2020 23:24
Това означава ли, че днес имаш рожден ден?:))) Или е на 6 юли?
Бъди здрав, обичан и щастлив - с оня бодър дух, с който не само твориш, но и отстояваш сътвореното! Честит празник, Лео!
А Вазов е най-големият. Основоположникът. Патриархът. Обичаният от народа Дядо Вазов. Поклон!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Венета!
27.06.2020 23:51
donchevav написа:
Това означава ли, че днес имаш рожден ден?:))) Или е на 6 юли?
Бъди здрав, обичан и щастлив - с оня бодър дух, с който не само твориш, но и отстояваш сътвореното! Честит празник, Лео!
А Вазов е най-големият. Основоположникът. Патриархът. Обичаният от народа Дядо Вазов. Поклон!


Да, рожден ден имам, Венета! Благодаря ти, в края му да получа такъв хубав подарък от тебе!
Относно отстояването,припомни ми един весел случай!
Влизам при шефа с отчет по тема- за подпис В кабинета му беше негов колега Той го взе-шефът, потърси мястото за подпис и го разписа, без да го чете?
Колегата му го гледаше изумен Попита, как така, даже не му е хвърлил поглед? Отговорът на шефа зевзек/ в добрия смисъл / беше ,, че не е необходимо! Дори и да намери нещо, аз ще го убедя в правотата си!?

На Вазов рожденият ден е по стар стил Но е записан на този ден, че е роден!
Мярнах случайно ,че изтегляли марки, посветени на него? Защото , вероятно, са с датата на рождението му по стар стил?
Лично аз смятам ,че е правилно да се дават и двете дати Защото реално, когато се е родил, денят е бил 27-ми юни Новата дата- 9- ти юли е резултат на математически корекции,направени години по- късно!

Така е, няма по- голям от дядо Вазов!
Поклон и да е вечна паметта му!
цитирай
8. apostapostoloff - ВНИМАНИЕ!
28.06.2020 10:07
Панаир на книгата: днес, 28.06. на щанда на издателство „Ариадна“ ще намерите най- нова книга на Апостол Апостолов „Спомени за документи“.
Ако се питате що за книга е това, ще ви отговоря така:
Тази моя творба е манифест на модернизма и формализма. Тя представлява бунт срещу социалистическия реализъм; тя руши всички митологеми на провинциалната българската литература.
цитирай
9. vaquero - leonleonovpom2
28.06.2020 11:48
Съвсем заслужено го наричаме " Патриарх на българската литература".
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
28.06.2020 13:28
9. vaquero - leonleonovpom2
11:48
Съвсем заслужено го наричаме " Патриарх на българската литература".
цитирай

Така е, щял да е
насител и на Нобеловата награда, ако завистта нашенска не му е подляла вода!

Хубав ден!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Хубаво!
28.06.2020 13:30
8. apostapostoloff - ВНИМАНИЕ!
10:07
Панаир на книгата: днес, 28.06. на щанда на издателство „Ариадна“ ще намерите най- нова книга на Апостол Апостолов „Спомени за документи“.
Ако се питате що за книга е това, ще ви отговоря така:
Тази моя творба е манифест на модернизма и формализма. Тя представлява бунт срещу социалистическия реализъм; тя руши всички митологеми на провинциалната българската литература

Успех на книгата ти!
Останалото е излишно!
цитирай
12. ard - Честит рожден ден Иване!
28.06.2020 14:02
Малко с един ден закъснение, но да си жив и здрав и все така да мориш блоговите езиковеди :)
Все пак важна е не формата, а мисълта, а при теб тя е като вятър в платната, и словото ти е чисто и изразително.

Поздрави!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Маги!
28.06.2020 16:57
12. ard - Честит рожден ден Иване!
14:02
Малко с един ден закъснение, но да си жив и здрав и все така да мориш блоговите езиковеди :)
Все пак важна е не формата, а мисълта, а при теб тя е като вятър в платната, и словото ти е чисто и изразително.

Поздрави!
цитирай

Трогнат съм от вниманието, добрите пожелания и естествено- от оценката!
Веднъж един приятел коментираше добронамерено следата, която оставям
Казах, че ще се намери някой, да каже ,че съм преписвал от кой ли не?
Той направо подскочи!
- А стилът ти? Никой не може да го имитира Личи си ,че е твое написаното!

Веднъж преписаха от мен, без да ме цитират С много малка редакция Бях бесен Защото беше резвалено с нея .Погледнах, дали съм цитиран? И се успокоих Не бях! Написаното оставаше за сметка на автора, нямаше нужда да опровергавам, че съм написал нещо друго!

Хубава вечер, Маги!
цитирай
14. nedovolen - Честит рожден ден и от мен! Господ ...
28.06.2020 17:11
Честит рожден ден и от мен!
Господ да те пази и всички около теб!
Ти си с Вазов на една дата.
А пък аз с Г. Димитров, но нямаме нищо общо, за разлика от тебе с Вазов.
Какво да ти кажа, казах го!
:)))
цитирай
15. leonleonovpom2 - Благодаря ти , приятелю!
28.06.2020 17:34
14. nedovolen - Честит рожден ден и от мен! Господ ...
17:11
Честит рожден ден и от мен!
Господ да те пази и всички около теб!
Ти си с Вазов на една дата.
А пък аз с Г. Димитров, но нямаме нищо общо, за разлика от тебе с Вазов.
Какво да ти кажа, казах го!
:)))

За оценката ,за добрите пожелания!
Е, общото ми с Вазов е много малко Освен двата неоспорими факта, че съм и описал направеното от мен Нищожно малко е, от всякъде

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Един виц, който научих днес:
28.06.2020 18:18
Срещат се висши американски и сръбски военни, по линия на НАТО
В края на разговорите американски генерал приятелски пита сръбски:
- Какво ще кажете сега, след като изпитахте ударите на най- силната армия в света!?
Сърбинът мълчи известно време, учуден на въпроса Казва ,че се е забавил с отговора, защото се наложило да проверява, дали нещо не е пропуснал?
Казва ,че нищо не може да каже, защото досега не се е налагало да воюват с....Русия!

Това е само виц!
цитирай
17. dinkov - Динков
28.06.2020 18:32
leonleonovpom2 - щастлив да бъде този ден в който си роден. Да си весел, радостен, усмихнат, късмета да е все при теб, лошите неща да бягат кат те видят, а жената и децата да те одухотворяват за да пускаш хубави постинги в блог.бг :). ЧРД.
А за Иван Вазов... каквото и да напиша, ще е малко. Просто - аз съм българче...
Поздрав
цитирай
18. leonleonovpom2 - Благодаря ти, приятелю!
28.06.2020 18:58
17. dinkov - Динков
18:32
leonleonovpom2 - щастлив да бъде този ден в който си роден. Да си весел, радостен, усмихнат, късмета да е все при теб, лошите неща да бягат кат те видят, а жената и децата да те одухотворяват за да пускаш хубави постинги в блог.бг :). ЧРД.
А за Иван Вазов... каквото и да напиша, ще е малко. Просто - аз съм българче...
Поздрав
цитирай

Трогнат съм от чудесните пожелания! Тях само човек с голямо сърце може да отправи към някого!
Както се казва , от твоите уста- в божиите уши!

А за Вазов, наистина, дори само " аз съм Българче" е достатъчно ,за да не бъде забравен!

Хубава вечер, Ицко!
цитирай
19. nedovolen - Понеже каза виц, да допълня. Сре...
28.06.2020 20:27
Понеже каза виц, да допълня.
Срещнали се две ракети- ФАЩ и РАЩ. Решили да се почерпят. ФАЩ казал заболя ме главата. РАЩ казал, да те заведа в къщи.
Няма да разшифровам.
:)))
цитирай
20. bezistena - Честит Рожден Ден, Адаш!
30.06.2020 12:44
Сега прочетох постинга, но за Приятели винаги има време да се поздравят и си кажат добра дума, пък последното важи за постоянно!
Бъди благословен и жив и здрав с любимите ти хора и многобройните си приятели в живота и в медийното пространство, и прощавай на недоброжелателите ти и давай нататък!
Не е ставало на въпрос за годините ти колко са – за мъжете и то просветените, те са гордост и атестация за мъдрост!
Ето аз например след месец ще навърша 71 и ги смятам за добра начална стартова база и трамплин...
А Свети Иван Вазов скоро ще ни разкрие тайната си защо е епичният елегиен певец на Българските и световни духовни титани Левски и Ботев и колко близък родственик им е!
Знаеш от нашите документи, че в тия неща случайни взаимовръзки няма!
цитирай
21. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Адаш!
30.06.2020 15:50
20. bezistena - Честит Рожден Ден, Адаш!
12:44
Сега прочетох постинга, но за Приятели винаги има време да се поздравят и си кажат добра дума, пък последното важи за постоянно!
Бъди благословен и жив и здрав с любимите ти хора и многобройните си приятели в живота и в медийното пространство, и прощавай на недоброжелателите ти и давай нататък!
Не е ставало на въпрос за годините ти колко са – за мъжете и то просветените, те са гордост и атестация за мъдрост!
Ето аз например след месец ще навърша 71 и ги смятам за добра начална стартова база и трамплин...
А Свети Иван Вазов скоро ще ни разкрие тайната си защо е епичният елегиен певец на Българските и световни духовни титани Левски и Ботев и колко близък родственик им е!
Знаеш от нашите документи, че в тия неща случайни взаимовръзки няма!
цитирай

Трогнат съм от вниманието ти, Адаш и го ценя много!
Прав си, няма случайни неща Тогава не мислех върху това, но наистина, сега ,след години, си давам сметка, че внукът на Вазов не случайно дойде при мен!
Не намирам нищо лошо във възрастта, респективно- в годините Те са заслуга на родителите, които с радост са приели появата ни! Както при всички родители!
Просташко е да се правят злобни спекулации с възрастта В края ня краищата не е важно на колко години си, а какво можеш и какво си научил и дал!
Младостта дава единствено хипотезата ,че може да постигнеш нещо повече и по- голямо!? Но при едно условие-че имаш качествата да го постигнеш! И упоритостта да го гониш!
Ще ти пратя ня лич ниАдаш, на колко съм години
За проявилите любопитство по не особено красив начин , а и за всички, за които това представлява някакъв интерес, сега ми хрумна, ще решават задачка от елементарната математика
Успех в благородното ти начинание, Адаш!
Бъди благословен!

Хубав ден!
цитирай
22. leonleonovpom2 - Една задачка от елементарната математика
30.06.2020 15:54
Годините ми се равняват на сбора от квадратите на две нечетни числа в първата десятка, като от него се извади стойността на по- малкото от тях!

Успех в решаването!
цитирай
23. nedovolen - Добра задачка за годинките. Ще я дам ...
01.07.2020 10:07
Добра задачка за годинките. Ще я дам на внучето да я реши :)
Виж Безистена го казва просто.
Единствената възможност човек да покрачи повече по земята, е да остарее.
:)))
цитирай
24. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
01.07.2020 10:29
23. nedovolen - Добра задачка за годинките. Ще я дам ...
10:07
Добра задачка за годинките. Ще я дам на внучето да я реши :)
Виж Безистена го казва просто.
Единствената възможност човек да покрачи повече по земята, е да остарее.
:)))
цитирай

Не е трудна задачата детето ще се справи!
Иначе, човек не знае какво губи ,като печели и какво печели, когато губи!
С трупането на години се намалява животът, но пък се трупа опит!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9140475
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102605
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031