Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.03.2019 20:16 - Космос
Автор: laval Категория: История   
Прочетен: 1832 Коментари: 4 Гласове:
17

Последна промяна: 17.03.2019 22:03

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Космос беше любимото ми списание през ученическите години. Предполагам, не само на мен. Когато бях юноша, беше много трудно да се намери, защото го издаваха в неголям тираж. По принцип можеше да се получава по абонамент, ако обаче имаш късмета да го запишеш. Иначе се продаваше в реповете на дълги опашки и свършваше бързо. Затова често си го предавахме от ръка на ръка. За нас тогава това списание беше нещо като прозорец към света.

Списание Космос започва да излиза през далечната 1962 като научно – художествено списание за юноши. Издание е на ЦК на ДКМС. Годишно излизаха по 10 книжки, отначало в 48 страници, а по-късно в 68 страници. Идеята за създаването му е на известния български художник Борис Ангелушев, който е автор на графичния дизайн на първите броеве. В списанието публикуваха интересни научно – популярни статии, криминални и научно – фантастични разкази на автори от България и чужбина. Космос излизаше редовно до 1989. От 1990 до 1994 излизат още само 3 броя и то престава да съществува. Между интересните рубрики бяха Логиката решава, в която главен герой беше Инспектор Стрезов, Природен календар, Астрономически календар, Спорт, Шахмат, Любопитни факти, Хумор и Забавна страница с ребуси, игри и кръстословици. Винаги имаше и по едно интересно четиво. Смело мога да кажа, че от Космос съм получил доста полезни знания за света.

Наскоро разбрах, че от септември 2018 Космос е възстановено като списание, но за съжаление новото му издание има твърде малко общи неща с оригинала, който аз помня.

image

image

image

image






Гласувай:
17


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - laval,
17.03.2019 20:28
Любимо и на мен списание. Още пазя броевете.
Имаше още "Наука и техника за младежта", "Млад конструктор".
цитирай
2. rosiela - Е-е-е-е, Лазаре,
17.03.2019 21:38
върна ме в спомените. И аз го четях най - редовно. И него, и "Паралели".
Не знаех, че са направили опит да го възстановят.
Поздравления.
цитирай
3. lexparsy - И аз се зарадвах че ни припомни Лазар
18.03.2019 07:52
за едно от любимите списания на нашето поколение от които черпехме информация за космоса даже „вредна“ за комунизма ни тогава :-))) Много хора го колекционираха и си разменяха броеве :-)
И аз се учудих и зарадвах че пак са го пуснали. Продавачката на РЕП-а обясни надлежно че било пробно, но се радвало на успех.
Благодарим че ни информираш, и слънчева пролетна седмица да имаш.
цитирай
4. laval - Любимо и на мен списание. Още пазя ...
21.03.2019 18:28
kvg55 написа:
Любимо и на мен списание. Още пазя броевете.
Имаше още "Наука и техника за младежта", "Млад конструктор".


Много е ценно това, че си ги запазил.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 4145911
Постинги: 1372
Коментари: 2758
Гласове: 22176