Моисей започва песента си, като призовава небето и земята за свидетели на своето учение: „Слушай, небе, и ще говоря; и да чуе земята думите на устата ми.”(Второзаконие 32:1).
Неговото пророчество като реч се отправя първо към небето и едва след това се обръща към земята. Той следва това движение от небето към земята, като казва: „Учението ми ще капе като дъжд“ (Второзаконие 32:2). Дъждът, падайки от небето на земята, в известен смисъл свързва небето и земята.
Равините сравняват Тората с дъжд, падащ от небето на земята. Някои казват: „Денят, в който вали дъжд, е толкова чудесен, колкото и денят, в който е дадена Тората.“ или „Тора е като вода, спускаща се от мястото на Славата към царството на хората.“ или „О вие, които сте жадни, дойдете всички при водите“ (Исая 55:1).
Водата съществува на небесата под формата на пара в облаците Когато вали дъжд, тя пак е вода, но в течно състояние. Излива се на земята, в моретата, реките и потоците и е все още вода. Водата е еднаква и на небето и на земята, макар да има различни състояния. Така също и с Тора в слизането си от небето. На небето е Тора, и тук на земята е Тора. Нейната същност остава Тора.
Тората на Мойсей (и цялата Библия в този случай) идва при нас във форма, която можем да разберем и осъзнаем. Святото Божие Слово се облече в човешкия език, за да го чуем и разберем. То идва като закони и заповеди, за да можем да го говорим и да го изпълняваме. Когато го спазваме, ние позволяваме на Божието Слово да се облече в човешка плът. Ние въплъщаваме Словото Божие на земята. Това, което започва на небето като неразбираемо и непознаваемо Божие Слово, идва като дъжд на земята. Дъждът напоява тревата и прониква в живите същества. Небето и земята общуват чрез дъжда.
Това обяснение за Тора помага да осъзнаем значението и мисията на Месия. Словото (Логос) идва на земята и се облича в човешка плът и става истинско човешко същество - Йешуа от Назарет - и се явява връзката между небето и земята. Йешуа говори думите на Своя Баща и спазва заповедите Му. Той ги въплъти. Той е плът, създадена от Словото, живата Тора. Той е живото Божие Слово, обединено със земната материя, но Неговата същност остава същата на земята, както е на небето.
Шабат Шалом
Песента на Мойсей не остава като самотен и изолиран рефрен във Второзаконие. - Учението ми ще капе като дъжд; Думата ми ще слезе като роса, Като тънък дъжд на зеленище, И като пороен дъжд на трева. Понеже ще провъзглася името на Господа, Отдайте величие на нашия Бог. Той е Канара; делата му са съвършени, Защото всичките Му пътища са прави, Бог на верността е, и няма неправда в Него; Справедлив и прав е Той. (32:2-4)
Ето отзвука й в Откровение (15:2-4) И видях нещо като стъклено море, размесено с огън, и че тия, които бяха победили звяра и образа му и числото на името му, стояха при стъкленото море, държейки Божии арфи. И пееха песента на Божия слуга Моисея и песента на Агнето, казвайки: Велики и чудесни са Твоите дела, Господи Боже Всемогъщи; праведни и истинни са Твоите пътища, Царю на вековете. Кой няма да се бои от името Ти, Господи, и да го прослави? Защото само Ти си свет; понеже всичките народи ще дойдат и ще се поклонят пред Тебе, защото се явиха Твоите праведни съдби.
Нека разглеждаме Божието Слово в неговата цялост, за да можем да го изпълняваме пълноценно. Нямаме право да отхвърляме, заменяме или прибавяме от и към него.
Исус / Йешуа казва - където са двама или трима в мое име и Аз съм там. Исус е Истината и при двама свидетели, Той е там.
Така, че dany88, ти доказа твоето твърдение с цитатите от Второзаконие 32 и Откровение 15.
Който има уши да слуша нека слуша!