Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.07.2017 14:56 - Референдум! Трябва ли ни психо-Captcha тест за публикация в блога?
Автор: lexparsy Категория: Други   
Прочетен: 2796 Коментари: 16 Гласове:
9

Последна промяна: 14.07.2017 00:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Всеки път когато трябва да публикувам или редактирам нещо в блога ми се свива стомаха от "психо-Captcha теста"...
Амииии чувствам се ТЪП, защото не знам на този ЗНАК дали ако се показва крайчето му в другото поле е ЗНАК и се взирам дали нема некоя КОЛА в далечината
и ако има знак и се вижда крайчето на път това ПЪТ лие "the fuck"???
и полетата ту се маркират ту маркера изчезва... и не знаеш дали това е лимит за време... и никой не ти казва колко Опита имаш дали ТОЗИ ОПИТ е правилен даже че да разбереш ПРИНЦИПА... Ако има такъв...
И си викам лелееее сигурно кампютъра ме мисли за олигофрен...

Ами няма ли някакъв по нормален Човешки анти-спам господа, да ни отличава като такива?

Моля ако сте прочели коментирайте... за да разберем
Благодаря



Гласувай:
9



1. starforlife - Captcha и reCaptcha не са анти-спам тестове, а се явяват обратен тест на Тюринг.
13.07.2017 16:31
Тоест: целта им не е на човек да се докаже дали отсрещният е или не машина, а на машината да се докаже дали отсрещният е или не човек.
Не виждам нищо нередно в това, напротив: Интернет-средата се разви толкова много, че такива неща са наложителни и тепърва все повече ще се срещат.

"Тестът" се решава интуитивно - не е необходимо да се взираш, а да правиш асоциация.
Дори и да сгрешиш - не е проблем, защото не се държи на 100%-товата успеваемост - просто, ако алгоритъмът "прецени" - ще те подложи на допълнителен тест.
Тоест: Ако на "ребуса" има 5 витрини на магазини и ти чекнеш само 4 - в 90% от случаите ще се третира, че си успял и ще "минеш".

При тест с автомобили или пътни знаци: Чекваш и тези квадратчета, в които има само част от тях (автомобилите, знаците).
При пътищата е същото.
Освен това: Рекламна табела се третира като пътен знак и също я чекваш при такава проверка - все пак прави го машинен "интелект", който е още много далеч от човешкия.

Винаги можеш да дадеш "пропусни", ако ти са "мъгляви" картинките и ще ти зареди нови.

Може би ще опиша стъпки на настройка, чрез които да може да елиминирате Captcha въобще за даден сайт, но не е точно за потребители и ме е "шубе" да не си омаже някой регистри и да си създаде "проблеми".
Естествено, мога да предоставя екзикютив, който да ви импортира настройките в регистри автоматично само с един клик (изпитано е - работи на 100%), но тук пък ще се намерят тъпанари, които да кажат, че видиш ли ви имплементирам зловреден код.
( 'Се едно последното не може да се направи и без изрично да теглите и активирате нещо... )

Та така...
цитирай
2. lexparsy - ама май вместо компютрите да ни служат...
13.07.2017 16:44
ние ги обслужваме... и се превърнахме в роботи...
да не говорим за повсеместния узаконен тероризъм например че може по подразбиране да си регистриран за 100 рекламни агенции и да отделяш по половин час да се отрегистрираш... което всъщност не върши работ
и много други... подобни с които СМЕ СЪГЛАНИ без избор!!!

ами дали хакерите има чак пък OCR прогрма да разчете 5 букви, че трябва да се подлагаме на психически стре да разпознаваме пътища???
цитирай
3. starforlife - ~ 2. lexparsy
13.07.2017 17:00
Коментарът ти освен крайно объркан - е и крайно неверен.
Както техниески, така и логически.
цитирай
4. starforlife - ~ 4. iosefbav
13.07.2017 17:29
Кое е вярно, че не се разбира напълно еднозначно?
Мисля, че за мнението на домакина говориш, но...

Но, ако е за моят - да, вярен е. Правдиво и технически би издържал.
Ако е за домакина - да, основателен е донякъде, но не е релевантен.
Интернет-средата, колкото и да е създадена, за да е в услуга на нас, хората - се нуждае от превенция.
И реално не трябва да се "сърдите" на тези, които осъществяват тази превенция, а на такива от самите ползватели, които не я ползват лоялно тази среда и това налага използването на защитни механизми.
Алгоритъмът който оспорвате, към момента е най-добрия и сравнения видиш ли как го правели тук или там (с идеята, че е по-лесно) е абсолютно неуместна.
Да не изпадам (но, ако опонирате - бих могъл) в подробности защо.
цитирай
5. bven - съгласна съм с размислите -
13.07.2017 19:03
понеже все още имам проблеми с публикуване на постове, даое и синът ми се включи с коментар "онова за олигофрени"..Да, но се оказва, че няма закономерност, ред и всяко мислене е противопоказно!
Поздрави и ...търпение, който не е свикнал.
цитирай
6. starforlife - Ами вижте сега:
13.07.2017 21:41
Така е било, е и винаги ще бъде - слабите се съобразяват със силните.
Въпросният алгоритъм, за който иде реч тук е дело на Гугъл, а не на кой да е.
А Гугъл е корпорацията, която десетилетия тепърва ще налага стандарти при високите технологии.
И вие, искайки или не - ще трябва да се съобразявате с тях.
Естествено е една система да пази сама себе си.
А, ако на вас методите за това не ви допадат - никой не ви принуждава да я ползвате.
Не налагате мнения на производителите на автомобили например по отношение на сигурността, нали?
Ето затова в предпоследния си постинг споменах какво даде Интернет на много от хората.
Претенции! Без оглед релевантни ли са или не!

Така, че - да попитам:
След като според вас Колегите от Гугъл са умствени недоръсти, че да напишат това... Защо някой от вас, претенциите, не предложат по-добро, м?
цитирай
7. starforlife - А по отношение на някои ваши думи:
13.07.2017 21:48
Първо: Какъвто и алгоритъм да срещате за защита (говоря на блогъра, визираш руските и американски сайтове) - той ВСЕ Е Captcha на Гугъл, но ПО-СТАРА версия!
Второ: Имам постинг наскоро, в който ви давам вид "застраховка", за да не изгубите ваш материал - това, че нямате добра компютърна грамотност - не би следвало да е проблем на тези, прилагащи даден метод на защита.
Затова има хора, които пък да ви помогнат с някакви разяснения и вид решения.
Защо за мен. Captcha не само не е проблем, а напротив?
Ами учете се и то не папагалски...
цитирай
8. lexparsy - Почти ме убеди Стар, Благодаря... Ама аз продължавам да си се питам
13.07.2017 22:19
Защо пък Гуууги трябва да е непременно гениалния Еродит, с който трябва да се съобразяваме и то Непременно?
И то с явната тенденция да Ни превърне в Роботи... с Бинарно мислене.
Ами аз се замислих и си направих сам психоанализа ('щото взимат скъпо:-)))
Какво ме дразни...ами точно наложеното Бинарно мислене, което ограничава адекватното и реално възприемане на думите и явленията..
Т.е. ума ми протестира защо пък малкото крайче на знака в другото поле не е знак... и защо там където има пътен знак това не е път и гледам дали се подава някое улично паве...(може пък и да е знак от Зона 51:-)))
Ами ума ни все още не е Чип, а си е част от Нас си:-)
Благодаря за разбирането и споделения хумор
цитирай
9. starforlife - ~ 8.
13.07.2017 22:47
Ами не, не това имам предвид.
Аз отлично зная пораженията, които нанасят новите технологии на новите поколения.

Тук идеше реч, че по отношение на тях (технологиите и в двата им аспекта) - това е корпорацията, която определя стандартите.
И има правото да го прави!
Никой не задължава болг.бг да ползва техния алгоритъм. Добър е, действа, гъвкав и бърз е, лек - самите пазарни положения го налагат.
Ако друг създаде друго - по- ефективно - ще се наложи то.
Но едва ли.

Схващаш ли?
Никой няма да се съобразява с капризите ти, а с действителните нужди.
Защото за теб е затруднение, но за Бизнеса е необходимо "зло"!
Друга песен ще запееш, ако например някой ти хакне Интернет-банкирането и ти източи сметките.
Тогава ще виеш защо не е имало нещо от рода на Captcha.
Или греша?

ПС: Ето постинга, за който споменах:
http://starforlife.blog.bg/lichni-dnevnici/2017/05/31/dve-konkretni-poleznosti-po-otnoshenie-ne-samo-na-blog-bg.1549441
цитирай
10. lexparsy - Може и да имат право...
13.07.2017 23:02
Позамислих се...
Защото изкуствения интелект може да вземе крайчето от знака за знак и знака с паве за път, а човека не:-)
Ама това не значи че ми харесва подхода!
Чудя се дали пък Гуги ще ни разпознае по жестовете ако се опитаме да се логнем на друго място в нета ???

А това дето описваш в блога, ми се случва няколко пъти ама аз се досетих и точно това правя :-)))
цитирай
11. starforlife - ~ 10. lexparsy
14.07.2017 10:49
Добро утро!

Виж сега:
Ще дойде време когато най-новите технологии ще станат ценово достъпни до абсолютно всички (тогава ще има други нови - недостъпни) и такива неудобства (като коментираното) ще изчезнат.
Давам ти пример:
На един от смартфоните ми и лаптопите ми, можеш да се идентифицираш както с пръстов отпечатък, така и с ирисов.
Тоест: ако всеки има възможността да разполага с такива възможности - би могло вместо Captcha, да е имплементирана индентификация по този начин - чрез сканиране на пръстов отпечатък или ирис. За няма и 3 секунди.

Но тогава би имало друго "зло". Биха се кумулирали бази с биометрични данни за конкретни хора. Което не е куул. Не, че мен ме притеснява де...

И ето ти потвърждение на мои думи нагоре:
Когато това време дойде - по-добре корпорация като Гугъл да администрира такива данни и се явява (както и в случая) посредник между Потребителя и дадена Интернет-платформа, отколкото всяка платформа (особено пък блог.бг).
Защото в такива корпорации работи цветът на Програмистите и капацитетът им е в състояние да защитава данните на възможно най-високо ниво на сигурност. Докато льольовците в блог.бг подобни - биха се ос~али.
Също: самите (от ранга на Гугъл) корпорации имат финансовата независимост (Гугъл е корпорацията с най-голям портфейл в света) да не ги блазнят злоупотреби с такива лични (биометрични) бази данни.

Ето затова и в случая: По-добре Гугъл като посредник между блогърите и блог.бг (както е при милиони сайтове), отклкото някаква си измишльотина блог.бг-йска (гейска, гейска, гейска - има ехо, баси - ха ха ха).
цитирай
12. starforlife - Има нещо друго обаче, което ще предложа на Гугъл,
14.07.2017 10:51
(техен бета-тестер съм, представи си)
и което мисля ще ви хареса много:
Всеки нормален човек осъзнава обратната страна от технологиите!
Всичко става много бързо и лесно!
Дотук добре, но... не и за подрастващите, неформирани като характер деца от новите поколения.
Те стават:
- некреативни,
- раздразнителни,
- с липса на хъс и постоянство,
- на търпение най-вече,
- необшителни,
- откъснати от реалния свят
- ...
Почти био-"роботи" както намекваш.
Естествено това е право на Избор: Големият ми Син е на 21 и като капацитет при технологиите е колкото аз на... 35 например... Искам да кажа, че от 16-17 годишен (когато записа и завърши Академията на Телерик), едно 4-5 часа (последните 2-3 години по 6-7) дневно прекарва в писане на код или други хай-технологични занимания, което гради кариерата му.
Но и към момента няма месец, в който да не си купи (забележи) и прочете минимум 2-3 книги. Както и не се е откъснал от света и биороботизирал, а има активен СОЦИАЛЕН живот в социума, а не... в Майнкрафт например.
Но не всички деца са така. Дори с опасност да каже някой, че се хваля - не повече от 5% от децата са така.

И ето това, което ще предложа на Гъгъл, при все, че е доста трудно за реализация:
Бъдещата, нова... StarCaptcha (ха ха ха) да генерира при тестовете снимки на обекти, които да дават Знания!
- Кой е мъжът от снимката? - Джон Атанасов
- Чекнете снимката на... Карнеги хол (например)
- Заградете животните-бозайници
...
Схващаш ли?
Процесът (Който пак казвам: е необходимо "зло") - да учи (разширява културата им) хората с едното.
Какво ще кажеш? М?
цитирай
13. cortana - Смарти,
14.07.2017 11:41
тези ти коментари са за изричен постинг.
Защото хората трябва да знаят нещата как стоят, а не да четат тъпите подмятания на човека-закс.
:)
цитирай
14. lexparsy - "По Принцип Да..."
14.07.2017 15:40
така казвам, когато има и други доводи :-)
Ами теста може да дава Знания, ако Чувека има някакви изначални вече...
ами какво ще правят другите 95% от децата бе Стар? :-)))

Всъщност намекнах и друго... Ами не искам бееее да съм в биометричната база данни на системата, не защото съм престъпник! Ами може да иска някой да се покрие не от полицията но и от "приятелите"... както става във филма Кръгът (the Circle)... наскоро го гледах и препоръчвам
цитирай
15. starforlife - ~ 14. lexparsy
15.07.2017 00:36
О, гледах го на широкия екран още като излезе.
Слаб финал, но нелош филм, да.
Замислящ с... баналността си. ха ха ха
Ами банален си е - не изненадва с нищо!

А по темата:
Аз също съм против каквито и да е събирания на лични данни.
Имам къща и апартамент в София, а НЯМАМ софийска регистрация!
Не ме питай "Как така?". Не се крия от никого, но да приемем, че освен Георги Стоименов - мога да бъда... Мариус Джабра например.
То нали затова съм Стоименов - защото мога да съм... който пожелая.
При това законно!
хи хи хи
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lexparsy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1363996
Постинги: 484
Коментари: 4222
Гласове: 7375