Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.06.2012 22:41 - ГУНДИ
Автор: krankar Категория: Бизнес   
Прочетен: 2678 Коментари: 1 Гласове:
4



   Днес се навършват 41 години от трагичната гибел на един легендарен български футболист – Гунди. На този ден Георги Аспарухов и Никола Котков загинаха при катастрофа в прохода Витиня. Когато това се случи бях на 8 години, не съм гледал мач на Гунди на живо, а телевизорите по това време бяха все още лукс в домовете ни. Но тъй като по това време бях левскар, както и сега, сме си говорили с приятели за мачовете на Левски. В малкото градче, където съм роден имаше места, където се събираха запалянковците и говореха, коментираха футбола. Ние, малките момчета се навъртахме там и слушахме. Говореха за Гунди, за Левски и за неизменното противостояние между двата отбора – Левски и ЦСКА. Говореха за Гунди и Котето с много симпатия и любов. В махалата, където съм израснал бяхме разделени на левскари и цесекари. Всички спорове се въртяха около това, понякога стигахме до невинни детски сблъсъци защитавайки своя отбор…. По същото време загинаха и трима руски космонавти при приземяване на капсулата на космическия кораб. По идеологически причини средствата за масова информация говореха само за това. За Гунди и Котков нямаше нищо. Вкъщи още нямахме телевизор и аз гледах телевизия в читалището, където работеха моите родители. Там имаше един телевизор „Опера”, малък, с почти кръгъл екран. Беше поставен в една малка зала и там за първи път видях Сънчо и след него въртящото се земно кълбо с бягащия надпис „По света и у нас”. В деня на трагедията по телевизията предаваха погребението на тримата космонавти, звучеше траурна музика, говореха за тях. Пред телевизора имаше доста хора, беше сравнително тихо, но повечето от хората говореха за смъртта на Гунди, независимо, че никъде официално още не беше споменато за това. Тогава още не разбирах, че в сърцата на хората беше Гунди, а не космонавтите.
   Сега не гледам мачове от българското първенство. Дразня се от факта, че като изписват имената на футболистите от български отбор, половината имена не са български. Сега футбола е само пари и транфери. Сега много често говорят за футболни легенди, но те са свързани преди всичко с пари. Когато става въпрос за футболни легенди, аз се сещам за Гунди. Нека всички, поне от моето поколение се сетим за него, за Гунди…..


Тагове:   Гунди,   Левски,


Гласувай:
4



1. dinkov - Динков
01.07.2012 01:52
Аз бях на малко повече години на 11, но помня всичко много добре. С думата спорт съм закърмен, макар и да не станах голям спортист. От "Локомотив" - Пловдив съм. Няма как да бъда от друг отбор. От него съм ял хляб. По времето на Гунди и Котков та чак до към началото на 90 години ценностната система на спортиста бе друга. Не, че парите на са били важни. Важни бяха разбира се, но преди тях имаше понятия като име, чест, достойнство, а това да облечеш екипа на любимия си отбор, още повече на националния, значеше много. Гледах последния мач на Гунди и Котков когато загубиха от ЦСКА, но гибелта на двамата бе загуба за всички. Освен, че бях гениални футболисти, бяха и човеци.
Бог да ги прости
Ицко
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: krankar
Категория: Бизнес
Прочетен: 811612
Постинги: 130
Коментари: 434
Гласове: 3034
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031